INDÚSTRIES ALIMENTÀRIES | 23/11/2023  Ruralcat

Es promou l’exportació d’aliments catalans amb una vintena d'actuacions a 17 mercats estratègics

Aquests 17 mercats representen el 53,20% del consum mundial en alimentació l’any 2022 i suposaran el 55,61% l’any 2027.

Prodeca ha obert convocatòria a les empreses catalanes per participar a les primeres actuacions en aquests mercats estratègics.

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural , mitjançant Prodeca, organitza en el darrer trimestre de l’any una vintena d’actuacions comercials en alguns dels mercats estratègics per a les empreses catalanes: els Estats Units, el Japó, Mèxic, Xina, el Brasil, Colòmbia, el Perú, Carib, el Regne Unit, Alemanya, Costa d’Ivori, Ghana, Nigèria, Zàmbia, Sud-àfrica, Kuwait i l’Aràbia Saudita.

Aquestes actuacions formen part del Pla d’internacionalització de Prodeca 2023, fomenten la internacionalització de les empreses catalanes i s’emmarquen en l’objectiu 3 del Pla: incrementar el valor percebut dels aliments catalans tot visualitzant i dinamitzant les empreses i productes catalans presents als diferents mercats.

En coordinació amb sis agències de màrqueting internacional i el suport d’algunes delegacions del Govern a l’exterior, la tipologia d’actuacions implementades són:

 

Catalan Food Workshops: Són tallers de productes catalans, dirigits per un xef o sommelier, adreçats a professionals (distribuïdors, majoristes i minoristes, xefs, sommeliers, caps de compra de restaurants, hotels i càtering, etc.) on els importadors presenten productes. Els tallers tindran una modalitat orientada a les menges de Nadal on es promouran productes fine food, vins i especialitats nadalenques. Són esdeveniments amb un caràcter més divulgatiu que es podran complementar amb l’organització de Catalan Food Master Class, sessions dirigides per un xef, sommelier o prescriptor de reconegut prestigi.

- Catalan Food Show: Es tracta d’una mostra de productes catalans en què els expositors són els importadors i els visitants són distribuïdors, majoristes i minoristes, xefs, caps de compra de restaurants, hotels i càtering, etc. Aquest format obre la porta que, en el mateix recinte, es puguin organitzar tallers Catalan Food Master Class o Catalan Food Taste.

- Catalan Food Street Show: En aquestes fires de productes catalans, els expositors també són els importadors, però s’adrecen principalment al públic final, amb la possibilitat d’incorporar una zona de degustació de productes catalans o de propostes gastronòmiques.

- Promoció en Punts de Venda (PPV): Sota la denominació Catalan Food i el nom de l’establiment, és prevista l’exposició de productes catalans a establiments comercials, acompanyats d’una zona de degustació de gastronomia catalana, amb l’objectiu d’incentivar la compra i donar a conèixer aquests productes entre els consumidors d’aquests mercats.

 

Prodeca ha escollit aquests mercats per la projecció comercial que suposen per a les empreses catalanes. Aquests 17 mercats representen el 53,20% del consum mundial en alimentació l’any 2022 i suposaran el 55,61% l’any 2027.

Addicionalment, aquests mercats tenen una previsió de creixement en consum alimentari, en conjunt, de prop del 20% fins a l’any 2027, per sobre de la mitjana mundial del 14,55% (l’única excepció és el Japó, amb una previsió de creixement per sota del 4%).

Les empreses catalanes disposen, doncs, d’una oportunitat excel·lent per consolidar la seva presència en aquests mercats estratègics. Les exportacions catalanes en aquests 17 països van representar l’any 2022 prop del 30% tant en volum com en valor. Una mostra de la importància i tendència creixent que suposen aquests mercats és el creixement de les exportacions catalanes en els darrers 10 anys: dels anys 2012 a 2022, les vendes de productes catalans han augmentat prop d’un 130% en valor i un 100% en volum, en línia amb l’aposta pel camí del volum al valor que ha realitzat el sector agroalimentari en els darrers exercicis.

Prodeca ha obert convocatòria a les empreses catalanes per participar a les primeres actuacions en aquests mercats estratègics. Les inscripcions d’empreses catalanes ja sumen més de 150.

#CatalanFood és la marca de referència per a les actuacions agroalimentàries de màrqueting internacional i correspon també al nom del web des d’on es difonen les singularitats de l’alimentació i la gastronomia de Catalunya i les actuacions de cada àrea geogràfica on les empreses catalanes implementen accions.

La posada en marxa d’aquest web té com a objectiu ser la porta d’entrada del públic internacional en el producte català, eminentment professional, que vol conèixer la realitat del producte català, la cultura gastronòmica de Catalunya i el potencial comercial del seu sector empresarial.

 

Font: DACC