DENOMINACIONS D'ORIGEN | 10/05/2004  Ruralcat

Les vendes de vins amb Denominació van créixer un 3,7% la campanya 2002/2003

La comercialització de vins amb denominació d'origen va créixer un 3,7 per cent en la passada campanya 2002/2003 al situar-se en 10,85 milions d'hectolitres enfront dels 10,46 milions d'hectolitres de l'anterior temporada, segons les últimes dades del Ministeri d'Agricultura.

Celler amb botes i ampolles de vi

Celler amb botes i ampolles de vi.
Foto: DARP

Les estadístiques, elaborades per la Subdirección General de Sistemas de Calidad Diferenciada, mostren que, amb una mica més de 24,5 milions d'hectolitres, les vendes de vins de les 60 denominacions d'origen espanyoles van suposar el 44,3 per cent, tot i que van abastar el 55 per cent de la superfície total de vinyes. En la citada campanya prop de 166.000 viticultores van conrear les gairebé 642.000 hectàrees de vinyes inscrites en les 60 denominacions, que sumen dos esments més que en la temporada 2001/2002. La Denominació d'Origen La Manxa abasta amb 193.133 hectàrees el 30 per cent del total acollit a algun esment, seguit per Rioja (60.829 hectàrees, el 9 per cent del total), i Utiel-Requena (41.655 hectàrees, el 6 per cent del total). Amb el cinc per cent del total hi ha Cava amb 32.009 hectàrees, Jumilla amb 29.970 hectàrees, i Valdepeñas amb 29.108 hectàrees, mentre que amb el quatre per cent del total destaca Penedés 28.148 hectàrees, i amb el tres per cent, Ribera del Guadiana (20.212 hectàrees) i els restants esments abasten el 33 per cent del total. A finals de la campanya 2002/2003 hi havia 4.488 cellers inscrits, dels quals 2.630 van ser embotelladors i els 1.858 restants van quedar registrats com no embotelladors. Pel que fa a embotelladors, la denominació Rioja lidera el registre amb 501 empreses, el 17 per cent del total, seguida per Cava amb 273, el 9 per cent, La Manxa amb 198, el 7 per cent, Penedès amb 191, el 6 per cent, Rias Bajas amb 178, el 6 per cent, i Ribera del Duero amb 140, el 5 per cent, i la resta representen el 50 per cent del total. Mercat interior i exportacions
D'altra banda, el creixement va ser positiu en comerç exterior, que suposa el 39 per cent del total, les vendes en el mercat interior, amb el 61 per cent, van ser molt moderades en la passada campanya. A Espanya les vendes només van créixer el 1,4 per cent al passar dels 6,49 milions d'hectolitres registrats la campanya 2001/2002 als 6,58 milions d'hectolitres en 2002/2003.