Més de 200 vins espanyols participen a una jornada a Atlanta per obrir-se mercat als Estats Units
Més de 200 companyies vinícoles de l¿Estat espanyol, pertanyents a 63 denominacions d'origen, procedents de Catalunya, Aragó, Navarra, Andalusia, Múrcia, La Rioja, València, Castella-la Manxa, Galícia, i Castella-Lleó, han participat a la jornada de promoció "Great Match: Wines and Tapas" a Atlanta.
Els representants d'aquestes 200 empreses intenten augmentar la seva presència als Estats Units, un mercat que actualment està pràcticament copat pels vins nacionals. El "Great Match: Wines and Tapas" està considerat l'esdeveniment més prestigiós de promoció de vins espanyols als Estats Units, organitzat per l'Oficina Econòmica i Comercial d'Espanya a Nova York. Aquesta és la cinquena campanya de promoció que s'organitza aquest any als Estats Units, un mercat de difícil penetració per l'alta quota de mercat que tenen els vins nacionals, fonamentalment californians. L'any passat, els nord-americans van consumir un total de 2.205 milions de litres de vi, un 3,37 per cent més que el 2001, amb un valor estimat de 20.675 milions de dòlars. El vi espanyol té encara una petita quota de mercat als Estats Units, on l'any passat va introduir un total de 131,4 milions de dòlars en exportacions. A més de promocionar el vi espanyol, l'Oficina Comercial d'Espanya a Nova York ha volgut aprofitar aquest esdeveniment per a donar una major difusió als formatges i oli d'oliva produïts a l¿Estat. De fet, en el "Great Match: Wines and Tapas" s'han presentat formatges de deu denominacions d'origen i olis de diverses comunitats autònomes.