FORMACIÓ | 26/09/2022  Ruralcat

La xarxa d’Escoles Verdes ofereix una proposta de formació i acompanyament sobre ciència ciutadana de la mà del CREAF

Aquesta formació és una primera parada que ha de permetre als instituts incorporar aquests projectes al seu dia a dia.

Les formacions són del 4 al 13 d’octubre, de 17:30h a 19h, i es fan en línia a través de la plataforma Zoom.

La xarxa d’Escoles Verdes i el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) ofereixen una proposta de formació i acompanyament per introduir la natura a l’aula mitjançant la ciència ciutadana (CC) als centres educatius de secundària (ESO, Batxillerat i Cicles formatius). 

Es començarà amb una formació al professorat que pretén respondre un grapat de preguntes i que vol engrescar als centres educatius a iniciar un projecte de ciència ciutadana comptant amb l’assessorament i el guiatge del CREAF.

Aquesta formació és, per tant, una primera parada que ha de permetre als instituts incorporar aquests projectes en el seu dia a dia. Es tracta de fer-se les primeres preguntes, escollir i fer germinar una idea que, amb l’assessorament del CREAF, s’acabarà materialitzant en un projecte de ciència ciutadana al centre.

En aquesta primera sessió “Preguntar-me i preguntar”, es farà una pinzellada al concepte de la recerca, una introducció a la Ciència Ciutadana, es tractarà la relació de la Ciència Ciutadana amb l’Educació, es coneixeran exemples pràctics, es presentarà un model d’acompanyament als centres educatius i finalment s’exposarà la tasca i es resoldran dubtes.

Les formacions són del 4 al 13 d’octubre, de 17:30 a 19h, es fa en línia a través de la plataforma Zoom, i cal inscripció prèvia.

Les Escoles Verdes són centres educatius compromesos amb la sostenibilitat que treballen per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn, tot treballant en xarxa amb altres entitats del territori.

 

Font: Medi Ambient i Sostenibilitat