Augmenta la compra de dolços envasats
Les llars espanyoles destinen el 4,30 per cent del pressupost per a alimentació a la compra de dolços envasats. El consum per càpita és superior a 13 quilos per persona i any
Segons un estudi elaborat pel Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient les llars espanyoles gasten un 4,30 per cent del seu pressupost per a alimentació en la compra de productes dolços envasats. Així, durant el període de juliol de 2012 a juny de 2013 , el volum total de dolços consumits ascendeix a 618.963.650 quilos, per un valor de 2.935.853.980 euros.
L'estudi, que forma part del Panell de Consum que elabora el Ministeri, analitza també el consum per càpita d'aquests productes i mostra un increment del 3,8 per cent, situant-se la mitjana en 13,40 quilos per persona i any.
Les llars on més es mengen els dolços envasats són les formades per parelles amb fills petits i mitjans, de quatre o més membres, de classe mitjana i mitjana alta, on el responsable de la compra és una persona entre 35 i 49 anys.
Per productes, els que més han incrementat el seu consum són les galetes envasades, seguides de les xocolates/cacau i succedanis i la brioixeria i pastisseria envasada.
Galetes envasades
D'acord amb els resultats de l'estudi, aquest producte és el que més ha incrementat les seves vendes durant el període de juliol 2012 a juny 2013 en comparació amb el mateix període de l'any anterior. El seu consum per càpita s'ha incrementat en un 7 per cent, arribant als 5,29 quilos per persona i any , el que significa un increment de 347 grams per persona i any.
Xocolates/cacau i succedanis
El consum per càpita anual d'aquest tipus de producte va augmentar un 3 per cent, arribant als 3,48 quilos, el que suposa un augment de 101 grams per persona i any més que en el període anterior.
Aquest tipus de producte té un perfil de llar consumidora amb nens de 6 a 15 anys, també de classe mitjana i mitjana alta i el responsable de la compra té entre 35 i 49 anys. També destaquen com a consumidores de xocolates i cacaus les llars unipersonals i monoparentals.
Brioixeria i pastisseria envasada
El seu consum es va incrementar un 1,9 per cent, mentre que en valor es va reduir mínimament en un 0,9 per cent a conseqüència del descens del preu mitjà en 2,7 per cent.
Tal com mostren les dades, el consum per persona durant període juliol 2012/juny 2013 de pastisseria envasada va arriba als 4,36 quilos.
Massapà i torrons
Aquests productes, al contrari que la resta, han experimentat un descens generalitzat en el seu consum que en el cas del massapà és d’un 21,6 per cent i en els torrons d’un 2,7 per cent.
Quant a la despesa també es va reduir en un 12,1 per cent en el cas dels massapans i del 2,9 per cent en els torrons.
Canals de compra
El canal dinàmic (híper, súper i botigues descompte) acapara el 93,2 per cent de la compra de productes dolços, havent incrementat en un 4,8 per cent les vendes respecte a l'any anterior. Davant d'això, la botiga tradicional pateix un descens del 9 per cent en la venda d'aquests productes.