VENDA DE PROXIMITAT | 30/09/2013  RuralCat/DAAM

Pelegrí afirma que cal apostar per la qualitat i l'origen de la producció agrària catalana

Actualment, 1.310 productors s'han adherit a la venda de proximitat

Un moment de la jornada sobre venda de proximitat. Font: DAAM

 La jornada “La venda de proximitat i la seguretat alimentària” ha estat tot un èxit d’assistència, doncs es van esgotar les places disponibles dies abans de la seva celebració, el passat 26 de setembre

 
La jornada fou inaugurada pel conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila.
 
En el decurs de l’acte, el conseller Pelegrí va explicar que des del Departament s’ha assumit el repte d’incrementar el consum de productes locals. Per aquest motiu ha impulsat “un segell oficial de la Generalitat que indica la venda de proximitat, una certificació llargament reivindicada tant pel sector com pels ciutadans i que permet, entre altres coses, donar confiança al consumidor i seguretat i protecció al productor”.
 
Per al conseller, la promoció d’aquest tipus de comercialització augmenta el valor afegit del producte per als productors, es genera un efecte positiu sobre el medi ambient, atès que es redueix la petjada de carboni, i es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, i per tant, de més qualitat.
 
Pelegrí també va remarcar la qualitat i l’origen com a factors de diferenciació i com a opció més viable per a donar sortida a la producció agrària catalana. “Consumir productes de temporada és una manera de viure a la qual hem de donar resposta”, va dir el conseller.
 
 

Decret de venda de proximitat

 
El passat mes de gener, el Govern català va aprovar un decret, promogut pel Departament d’Agricultura, que regula l’acreditació de la venda de proximitat dels productes agroalimentaris. Actualment, s’han adherit a aquest Decret 1.310 productors i 45 agrupacions de productors. D’altra banda, empreses com Caprabo o la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) s’estan involucrant en aquest projecte a través de campanyes de promoció de productes de la terra i la creació d’una xarxa d’agrobotigues, respectivament.
 
Aquest Decret pretén potenciar la venda directa i de circuit curt, ajudar a maximitzar els esforços de foment i promoció dels productes de temporada i millorar la sensibilitat envers l’entorn, reduir la petjada de carboni i conservar el paisatge. Al mateix temps, és una normativa que persegueix la dinamització de l’economia productiva i el desenvolupament rural, i també la defensa dels petits productors i del consum local.