Agricultura i el Barça col·laboren en la campanya "Som el que mengem"
Es tracta d'una iniciativa que pretén sensibilitzar i promoure entre els nens i joves els bons hàbits alimentaris
Moment en la presentació de la campanya "Som el que mengem". Font: DAAM
La presentació de la campanya “Som el que mengem” ha comptat amb la participació El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep Maria Pelegrí, el president del Futbol Club Barcelona, Sandro Rosell; el vicepresident primer de la Fundació Futbol Club Barcelona, Ramon Pont; el regidor de Comerç, Consum i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona i president de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, Raimond Blasi; la cuinera Carme Ruscalleda; i la directora general adjunta de l’Obra Social ‘la Caixa’, Elisa Duran.
En el decurs de la presentació, el conseller Pelegrí ha explicat que el Departament que encapçala s’ha sumat a aquesta campanya, ja que “la participació d’organismes de primer nivell demostra la solidesa i la importància que té aquest projecte per a la Fundació Futbol Club Barcelona”.
Gràcies a aquesta col·laboració, “Som el que mengem” participarà a la campanya “Fruita a les Escoles” durant el curs 2014-2015, donarà difusió als productes agroalimentaris de Catalunya i a la cuina catalana en general i participarà en fires i congressos del sector. “El Barça pot ser un gran ambaixador dels nostres productes”, ha afirmat el conseller.
Una campanya per promoure els bons hàbits alimentaris
“Som el que mengem” és una campanya que pretén sensibilitzar i promoure entre els nens i joves els bons hàbits, utilitzant com a referents de bona alimentació i de pràctica esportiva els esportistes del primer equip del Futbol Club Barcelona.
La campanya incorpora com a imatge la reconeguda xef Carme Ruscalleda i els jugadors del primer equip Cesc Fàbregas i Marc Bartra. Tots tres protagonitzen el nou espot de la campanya en què conviden els joves a menjar sa sota l’eslògan “Menja sa, cuina bé, juga millor”. En aquesta nova etapa la campanya vol familiaritzar els joves amb la cuina, com a primer pas per seguir una dieta equilibrada.
La campanya estrena també un nou web amb vídeo-receptes i continguts interactius pensats per als infants i joves. Els jugadors del primer equip són els protagonistes d’aquest lloc web i de la seva mà es poden consultar materials divulgatius sobre les fruites, les verdures i els llegums. Els usuaris també podran guanyar pòsters i una samarreta signada pel primer equip al concurs ‘El cuiner del Barça’, que premiarà al qui més sàpiga sobre la dieta sana.
El projecte compta amb la col·laboració de la Fundació Alícia, la Fundació SHE (Science, Health and Education), l’Obra Social ‘la Caixa’, l’Institut de Mercats de Barcelona, la Fundació Dieta Mediterrània, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.