VITICULTURA | 16/01/2014  DAAM

Les DO vitivinícoles catalanes guanyen quota de mercat

Les dades NIELSEN mostren un augment de la quota de mercat de les DO de Catalunya tant en el mercat espanyol com en el mercat català, i el lideratge a Catalunya en el canal d'Alimentació

Vinyes del Priorat. Font: DAAM

Vinyes del Priorat. Font: DAAM

Segons les dades de consum relatives al mercat espanyol durant el període de setembre de 2012 a setembre de 2013, el conjunt de les 11 Denominacions d’Origen vitivinícoles de Catalunya augmenten la seva participació un 0,3% i assoleixen una xifra del 6,4%, la qual cosa les situa en el 5è lloc del rànquing.

Cal destacar que aquest increment del 0,3% per assolir el 6,4% és el major augment que es produeix en les 10 primeres posicions del mercat espanyol. Pel que fa a les dades del mercat de Catalunya, l’increment de quota és del 0,7%, cosa que suposa aconseguir una participació del 29,6% i comporta ocupar el segon lloc a només 3 punts del primer.
 
En els darrers tres anys i pel que fa als períodes interanuals estudiats, la posició que ocupa el primer lloc ha perdut un 3,3% de quota i el conjunt de les DO de Catalunya ha augmentat un 1,1% la seva participació.
 
Si se segreguen les dades per canals d’Alimentació i Hostaleria, en el canal d’Alimentació s’assoleix per primer cop la posició de lideratge amb una participació del 30,5%. Cal tenir en compte que en els darrers tres anys (període de setembre a setembre) la participació en aquest canal d’Alimentació ha augmentat un 1,7%.
 
En el canal d’hostaleria, les DO de Catalunya ocupen la segona posició en el rànquing, amb un augment interanual del 0,1% i una participació del 27,7%. En aquest canal de comercialització, les DO també han millorat relativament la posició, ja que la primera posició ha patit una davallada de l’1,9%.
 
Segons el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, “aquestes dades confirmen que la presència dels vins produïts per les 11 Denominacions d’Origen de Catalunya manifesta una tendència de creixement i que aquests vins progressivament van assolint les quotes de mercat que els corresponen per la seva tradició i qualitat.”