FIRES I SALONS | 24/02/2014  RuralCat

Alimentària es focalitzarà en el mercat exterior

Del 31 de març al 3 d'abril, Alimentaria tornarà a omplir el recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona. L'organització estima superar els 140.000 visitants, el 35% procedent de fora d'Espanya

Per a això el saló barceloní s'ha promocionat per mig món per identificar i atreure compradors i distribuïdors de mercats emergents a la fira. A part del clar posicionament a Llatinoamèrica, cobren interès Àsia i Orient Mitjà com a zones geogràfiques prioritàries, ja que és aquí on les exportacions agroalimentàries tenen gran potencial de creixement. Amb tot, el saló incidirà també als països europeus, que constitueixen, encara, la principal destinació dels productes alimentaris espanyols (un 68,3% del total).

Enguany, l’oferta comercial es distribueix en 12 salons monogràfics i diferents àrees amb entitat pròpia:

  1. Intervin, Saló dels vins i espirituosos
  2. Intercarn, Saló dels productes carnis i derivats
  3. Interlact, Saló dels productes làctics i els seus derivats
  4. Multiproducto, Saló dels productes alimentaris en general
  5. Olivaria, Saló de l'oli d'oliva i olis vegetals
  6. Mundidulce, Saló dels dolços, galetes i confiteria
  7. Expobebidas, Saló de les aigües, begudes refrescants i cerveses
  8. Expoconser, Saló de les conserves i semiconserves
  9. Interpesca, Saló dels productes del mar, aqüicultura i piscifactoria
  10. Congelexpo, Saló dels productes congelats
  11. Alimentació Ecològica, Saló de l'alimentació ecològica
  12. Restaurama, Saló Internacional de l'alimentació fora de la llar

També tenen entitat pròpia el Pavelló de les Autonomies, que reuneix les participacions de les diferents Comunitats Autònomes, i el Pavelló Internacional en el qual es concentren part de les empreses d'origen forà i les representacions institucionals de més de 50 països.

A més, Alimentaria segueix ampliant la seva oferta amb microesdeveniments específics com la zona Premium, per a firmes d'alta gastronomia i productes delicatesen ; “L'Illa sense Gluten” amb productes aptes per celíacs i solucions per a altres intoleràncies alimentàries; l'espai “Cocktail & Spirits” d’Intervin, en la qual empreses de destil·lats promocionaran productes i marques d'alta qualitat i realitzaran demostracions de cocteleria i combinats; “Pizza&Pasta Project” dedicada a aquestes especialitats italianes; o les zones de trobades de negocis “Sweet Business Area” per a la indústria del dolç o els “Olive Oil Business Meetings” per als fabricants d'oli.

 

The Alimentaria Experience sumarà més de 50 estrelles Michelin

 

La gran novetat d'aquesta edició serà l'espai “The Alimentaria Experience”, vinculat al saló Restaurama, que aglutinarà totes les activitats relacionades amb el món de la restauració i la gastronomia. S’hi succeiran demostracions culinàries en directe, aules i tallers gastronòmics magistrals, tastos, degustacions, conferències, entre altres iniciatives amb la finalitat de mostrar tendències, aportar inspiració i solucions al restaurador.

Per aquest espai passaran alguns dels cuiners espanyols més reconeguts del panorama internacional com Joan Roca (El Celler de Can Roca), Carles Gaig (Fonda Gaig), Carme Ruscalleda (Sant Pau), Romain Fornell(Caelis), Nandu Jubany (Can Jubany), Francis Paniego (Echaurren) o Maria José San Román (Monastrell); entre molts altres. Així mateix, en aquest entorn se celebrarà la final del Concurs Cuiner de l'Any en el qual participen xefs professionals de tota Espanya.

D'altra banda, dins de “The Alimentaria Experience” s'inclourà l'espai de tast de vins “Vinorum” que sota la denominació “50 trencadors” presentarà una sèrie de vins que es desmarquen dels motlles habituals per connectar amb nous consumidors, principalment amb el públic jove.

Com a complement, en aquesta zona exposaran diferents empreses fabricants de productes de IV i V gamma que habitualment subministren al canal Horeca. Aquí, es mostraran porcions d'aliments frescos nets i conservats durant més temps per tecnologia de buit o atmosfera modificada o bé aliments cuinats amb tractament tèrmic la caducitat dels qual s'allarga setmanes, mesos o fins i tot anys. Són sectors en creixement, dels quals l’ús dels seus productes aporten múltiples aplicacions i avantatges pels restauradors.

 

L'Alimentaria Hub, un gran espai d'activitats

 

Alimentaria no només és una reconeguda plataforma de negocis i internacionalització, sinó que durant uns dies esdevé també un centre neuràlgic de coneixement, debat, formació, innovació i tendències per a la indústria de l'alimentació i begudes. En aquest sentit, la fira torna a obrir l'Alimentaria Hub, un gran espai d'activitats al pavelló 3 on tindran lloc simultàniament múltiples iniciatives: congressos, jornades tècniques, seminaris, reunions de negoci, trobades empresarials, exposicions temàtiques, exposicions de producte, presentacions de publicacions, llançaments, etc.

Els eixos temàtics que vertebraran els continguts de l'Alimentaria Hub són: Innovació (R+D+i) + Marques; Nutrició, salut i benestar; Internacionalització i globalització; Distribució i retail ; Màrqueting i comunicació i Responsabilitat Social Corporativa.

Entre les moltes activitats que es duran a terme a l'Alimentaria Hub destaquen el Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània; els Premis Innoval i la nova iniciativa The Food Factory, que posarà en contacte start-ups innovadores i amb gran potencial de creixement amb Business Angels disposats a invertir en elles.

 

145 empreses participaran amb el suport del Departament d'Agricultura

 

Un total 145 empreses agroalimentàries participaran a Alimentaria 2014 amb el suport del Departament d’Agricultura, que ha facilitat espais d’exposició i promoció a cinc dels salons d’aquesta fira: Autonomies, Intervin, Intercarn, Olivaria i, per primera vegada, Interlact.

En el cas del Pavelló de les Autonomies i del Pavelló Olivaria, i amb la marca Catalunya com a element de distinció, els visitants professionals hi trobaran dolços, fruita seca, elaborats carnis, embotits, llonganissa de Vic, arròs, conserves vegetals i conserves de peix, cafès i infusions, melmelades, sucs i refrescos, aigües, cervesa artesana, xocolates, bombons, torrons, mel, dolços i pastes, lactis i formatges, aperitius i snacks, bolets, tòfona i caviar de tòfona, peix i gambes, salses, vinagres, olives, plats preparats, productes de quarta i cinquena gammes, elaborats carnis, productes dietètics i ecològics, i oli d’oliva verge extra de les denominacions d’origen protegides Siurana, Empordà i Les Garrigues.

Pel que fa a Intercarn, el Departament d’Agricultura manté l’aposta per donar suport a les empreses d’aquest sector, un dels més dinàmics de l’agroindústria, i completar l’oferta de les associacions empresarials i la participació directa de bona part de les empreses catalanes.

Quant al Pavelló Intervin, hi participen més de 60 cellers de diferents denominacions d’origen reconegudes a Catalunya –Catalunya, Empordà, Costers del Segre, Conca de Barberà, Montsant, Penedès, Priorat, Tarragona, Terra Alta, a més de la Denominació d’Origen Cava i altres productes que comercialitzen els cellers catalans.

Un acord amb Acrefa ha permès que en aquesta edició hi hagi per primera vegada participació de 9 empreses elaboradores de formatges artesans en el saló Interlact.

 

La FCAC organitza visites a les cooperatives agràries

 

Enguany, durant la fira Alimentària, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) ofereix als visitants la possibilitat de realitzar vistes a mida a diverses cooperatives.

Amb aquesta activitat la federació vol donar a conèixer casos d’èxit en temes d’organització i producció agrària a Catalunya, alhora que estimular la creació de xarxes comercials i de venda de productes, així com identificar noves oportunitats empresarials.

 

La FCAC ofereix amb aquest servei:

  • Gestió personalitzada: personal qualificat, experiència en els sectors productius i visites exclusives.
  • Solucions a mida: orientació i assessorament en l’elecció de la destinació adequada a les necessitats de cada empresa.
  • Suport tècnic: presentacions sobre situacions sectorials, ús de sales de reunions i equips audiovisuals.
  • Exclusivitat, originalitat i prestigi en els nostres serveis: programa personalitzat, mapes de ruta, documentació específica.