IX Jornada Fructícola a Mollerussa
El proper 27 d¿octubre tindrà lloc la IX Jornada Fructícola a Mollerussa, organitzada per l¿Estació Experimental de l¿IRTA a Lleida. L¿endemà, 28 d¿octubre, es farà la versió en castellà de la jornada.
Finalitzada l¿atípica campanya d¿enguany, l¿Estació Experimental de Lleida presentarà a tot el sector la tradicional trobada fructícola de Mollerussa per tal de comentar les incidències sorgides, analitzar-ne els resultats i sobretot planificar la propera campanya. Una de les incògnites que preocupa als productors de fruita és el futur del conreu de la pera, ja que si bé es considera un cultiu amb bona rendibilitat, s¿intueixen també possibles problemes, per les grans superfícies que s¿han plantat i la forta competència d¿altres zones de producció. La inauguració de la jornada, a les 9h, anirà a càrrec del conseller d¿Agricultura, Ramaderia i Pesca, Antoni Siurana. A les 9:20h, el Dr. Tom Deckers, cap del Departament de Pomologia de l¿Estació de Gorsem (Bèlgica), exposarà la Situació del conreu de la pera a Europa i perspectives de futur. A les 10h, el Dr. Ignasi Iglesias, de l¿IRTA-Estació Experimental de Lleida, i el Sr. Joaquim Carbó, de l¿IRTA-Fundació Mas Badia, faran una exposició comentada de varietats de poma i pera. A les 12:30h, es duran a terme les comunicacions dels resultats d¿assaigs, centrats en:
Cop de sol en pomera i efectes sobre la qualitat de la fruita, Sra. Mariona Casals, de l¿IRTA-Fundació Mas Badia
Sistemes de formació en presseguer: avaluació i resultats econòmics als deu anys d¿implantació. Dr. Simó Alegre, IRTA-Estació Experimental de Lleida, i Sr. Ramon Montserrat, IRTA-Estació Experimental de Lleida.
Control del vigor en el perer. Sr. Luís Asín, IRTA-Estació Experimental de Lleida .
A les 16h, es farà una visita als assaigs de la finca sobre Sistemes de formació intensives del perer. Finalment, a les 17:30h, es clourà la jornada. L¿endemà, 28 d¿octubre, es realitzarà de nou la jornada en versió castellana. Per a més informació podeu consultar el programa de la jornada o bé posar-vos en contacte amb l¿organització.
A les 16h, es farà una visita als assaigs de la finca sobre Sistemes de formació intensives del perer. Finalment, a les 17:30h, es clourà la jornada. L¿endemà, 28 d¿octubre, es realitzarà de nou la jornada en versió castellana. Per a més informació podeu consultar el programa de la jornada o bé posar-vos en contacte amb l¿organització.
IRTA-Estació Experimental de Lleida
Avda. Alcalde Rovira Roure, 192
25198 Lleida
Tel. 973 70 25 79
ricard.dalmau@irta.es