Les empreses de l'oli i del vi s'impliquen en el projecte CoMeDPro
La iniciativa CoMeDPro, que lidera Catalunya a través del DAAM, compta amb un pressupost d'1,5 milions d'euros. El fil conductor del projecte és la creació de rutes turístiques vinculades amb l'oli i el vi
L’Escola de Capacitació Agrària (ECA) de Gandesa, la de Mas Bové a Reus, i l’Escola d’Hosteleria de Figueres van acollir el passat mes de juny les trobades amb empresaris i agents representatius del sector de l’oli i del vi de les zones d’actuació del projecte CoMeDPro.
En aquestes reunions, hi van participar un gran nombre d’empresaris i agents econòmics de la zona, així com representants dels Consells Reguladors de les Denominacions d’Origen Protegies (DOP) de l’oli i del vi, els Grups d’Acció Local (GAL) i associacions i federacions de productors agraris.
Els tècnics del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) hi van exposar les línies de treball i els objectius del projecte i van remarcat la necessitat d’implicació i de col·laboració de les empreses del sector per a assolir els objectius previstos: potenciar el sector dels olis i vins de zones de Denominació d’Origen, estimular els negocis en la zona d’actuació, millorar la competitivitat de les empreses, afavorir la creació d’ocupació, i millorar la capacitat dels treballadors mitjançant formació.
Els assistents van participar activament en la trobada i al final de l’acte van omplir un qüestionari sobre les seves preferències en relació als cursos de formació, a més d’efectuar propostes per a una millor aplicació del projecte.
A partir d’ara, el DAAM analitzarà les aportacions realitzades i mantindrà el contacte amb les empreses que mostrin interès a participar en el projecte.
El projecte CoMeDPro, acrònim de “Common Mediterranean Development Project”, s’emmarca dins del programa europeu ENPI CBC Med, un programa de cooperació transfronterera entre països de la Unió Europea (UE) i els països socis de regions situades al llarg de les costes del mar Mediterrani. En aquest cas els socis són Catalunya, Sardenya i Israel.
L’objectiu a Catalunya és promocionar la cultura de l’oli, del vi, del paisatge, i dinamitzar aquests sectors i el territori. El pressupost total del projecte és d’1.530.000 euros i el finança, per un import de 1.377.000 d'euros (90 %), la Unió Europea (Programa de la Conca Marina Mediterrània ENPI CBC), a través de l'Instrument Europeu de Veïnatge i Associació.
El període d’execució del projecte és de 20 mesos i, per aquest motiu, es treballa activa i intensament per a assolir els objectius marcats. Tot i que l’estiu de 2015 s’haurà d’haver finalitzat el projecte, els resultats obtinguts s’apreciaran més enllà en el temps i les base assolides amb el mateix persistiran, contribuint en el desenvolupament del sector de l’oli i vi català.