PROMOCIÓ | 08/01/2004  Ruralcat

La CE destina 8,5 milions d'euros per promoure el consum de fruita i carn de boví

La Comissió Europea ha aprovat destinar 8,56 milions d'euros a dos programes espanyols per tal de fomentar el consum de fruites i verdures i amb la finalitat de promocionar la carn de boví, respectivament. Els projectes es realitzaran a Espanya, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, Alemanya, Grècia, França, Itàlia, Holanda i el Regne Unit.

Pomes starking

Amb aquesta partida, Brussel·les contribueix al 50 per cent del finançament de dues iniciatives diferents, i que executaran durant tres anys la Fundación 5 al Día, en el cas de les fruites i verdures fresques, i la Asociación Nacional de Productores de Carne de Vacuno (Aprovac). En conjunt, tindran una despesa de 17,13 milions d'euros. Les mesures de promoció de la Fundación 5 al Día tenen un cost total de 14,12 milions d'euros, dels quals set milions seran finançats amb diners comunitaris. Per la seva banda, les accions d¿Aprovac suposaran un desemborsamnet de tres milions d'euros, dels quals 1,5 procedeixen de fons de la UE. Aquests dos programes entren dins de les 29 iniciatives aprovades ahir per la Comissió Europea per a la divulgació i promoció dels productes agrícoles en la UE, com són les flors, fruites, verdures, vi, lactis, productes d'agricultura ecològica i denominacions d'origen. El pressupost total és de 58,5 milions d'euros, la meitat dels quals es pagarà amb fons comunitaris La UE disposa d'un pressupost anual de 48,5 milions d'euros per a promoure el consum dels productes agrícoles i en el primer semestre de 2003 ja va distribuir part d'aquest muntant. Així, contribueix a pagar mesures com ara accions de relacions publiques, en les quals es ressalten la seguretat alimentaria dels productes de la UE i els seus avantatges per la salut, la participació en fires, així com campanyes d¿informació.