El sector citrícola invertirà 8,5 milions d¿¿ en campanyes de promoció a la UE i els Estats Units
El sector citrícola espanyol invertirà 8.5 milions d'euros en les campanyes de promoció i publicitat de taronges i clementines que es desenvoluparan a la Unió Europea, els Estats Units i Polònia entre novembre de 2003 i abril de 2004. La campanya inclourà anuncis a la televisió nord-americana.
La Interprofessional Citrícola Espanyola, Intercitrus, amb el cofinançament de la Unió Europea, l'Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) i els governs autonòmics de Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia, desenvoluparà nou campanyes de promoció i publicitat a través de diversos mitjans: per televisió, a Alemanya, França, Regne Unit i Espanya; a revistes, a Àustria, Bèlgica, Holanda, Irlanda, Suècia, Finlàndia, Dinamarca i Polònia; i per televisió i ràdio, als Estats Units. Aquesta és la sisena campanya de promoció i publicitat gestionada per Intercitrus. Durant la campanya 2003-2004, seguint la positiva línia dels anys anteriors, la filosofia del sector citrícola espanyol continua sent la mateixa: difondre les qualitats gustatives i saludables de taronges i clementines. El missatge, a més, va especialment dirigit als responsables de compra en la llar, principals prescriptors del producte, i als nens. La creativitat de l¿anunci de televisió, per exemple, va clarament enfocada cap als consumidors més joves. Aquest any, la principal novetat de les campanyes de promoció serà l'emissió d'un anunci de televisió als Estats Units, el que converteix a Intercitrus en la primera entitat espanyola del sector agroalimentari que promociona els seus productes en fresc amb un anunci a la televisió d¿aquell país. L'anunci, que serà rodat durant la primera setmana de novembre, s'emetrà durant desembre en televisions per cable de cinc grans ciutats nord-americanes amb gran potencial de creixement per a les ¿Clementines from Spain¿: Houston, Dallas, Atlanta, Saint Louis i Charlotte. Els anuncis de televisió seran completats per una campanya en ràdio. La campanya de promoció als Estats Units ha estat gestionada amb la col·laboració de l'Oficina Comercial d'Espanya a Nova York i cofinançada per l¿ICEX.