El DARP i les associacions de consumidors difonen un qüestionari adreçat als consumidors catalans en el marc del projecte QUALIFY
La temàtica central és la promoció de l’autenticitat dels aliments com a valor per als consumidors i l’enquesta vol servir per tenir una visió dels aspectes que els consumidors més valoren dels aliments.
Actualment el projecte es troba en el quart semestre, on la temàtica central és la promoció de l’autenticitat dels aliments com a valor per als consumidors
La Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries (DGAQIA), a través de la Sub-direcció General de la Inspecció i Control Agroalimentari (SDGICA) del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, lidera el projecte Interreg Europe QUALIFY, finançat amb fons FEDER. En el projecte hi participen també la Cambra d’Agricultura de la Vienne (França), la Cambra de Comerç i Indústria d’Estònia, la Cambra de Comerç i Indústria d’Eslovènia, la Cambra de Comerç i Indústria de Bulgària i la Regió de Tessàlia (Grècia).
El projecte té una durada de tres anys i sis mesos, de l’1 d’agost de 2019 al 31 de gener de 2023, i té per objectiu donar suport a la millora de la qualitat, de la competitivitat i de la prevenció del frau a les pime del sector agroalimentari. Les línies estratègiques bàsiques del projecte són la prevenció del frau en els aspectes directament relacionats amb els factors clau de la diferenciació dels productes de les pime com ara l’autenticitat, els mètodes d’elaboració tradicionals, la proximitat, etc.; la millora de l’autocontrol de la qualitat per augmentar-ne la competitivitat i la internacionalització; donar a conèixer a la societat el valor afegit diferencial que aporten aquests productes i les seves garanties d’autenticitat i crear estructures de governança que permetin la col·laboració publico-privada en aquest àmbit.
L’autocontrol, la autenticitat i el compliment de la normativa en matèria de qualitat per tal d’evitar fraus i crisis són fonamentals per assolir la confiança de clients i dels consumidors. Reforçant i posant en valor aquests atributs, les petites i mitjanes empreses agroalimentàries es posicionen per a ser més competitives en els mercats nacionals i internacionals i les seves produccions es diferencien de les de les grans empreses.
Actualment el projecte es troba en el quart semestre, on la temàtica central és la promoció de l’autenticitat dels aliments com a valor per als consumidors. Mitjançant la col·laboració de les associacions de consumidor i usuaris es va establir un diagnòstic sobre la visió que té el consumidor i quins són els seus principals interessos quant a la informació dels aliments que consumeix, i, en concret, sobre els atributs de qualitat i d’autenticitat que les empreses empren com a estratègia de promoció per ser més competitives en el mercat agroalimentari.
Per això, s’ha difós un qüestionari que pugui servir per tenir aquesta visió dels aspectes que els consumidors més valoren dels aliments. El qüestionari es troba en línia a: https://forms.gle/pX82nojd2v9ouy4k7 i estarà actiu fins al 7 d’abril de 2021.
Font: DARP