L’Oficina de l’Oli va rebre més de 2.500 visites al 2022
Els apartats més vistos van ser el d’Oli Verge, el d’Olivicultura i el de Documentació.
L’any 2022 es van publicar 11 notícies i es van realitzar 24 actes i jornades.
L’Oficina de l’Oli va rebre 2.649 visites durant el 2022 i un total de 2.228 visitants, indicadors que han augmentat respecte a l’any 2021. Entre les seccions més vistes hi ha l’apartat d’ Oli Verge, amb 776 visites, el d’Olivicultura, amb 648 visites i el de Documentació, amb 609 visites.
Quant al contingut, al llarg de l’any passat es van publicar 11 notícies i es van realitzar 24 actes i jornades dedicades al sector de l'olivicultura. També es van publicar 7 butlletins de l’oli, que recullen mensualment les novetats publicades sobre oli d’oliva, oleoturisme i gastronomia, premis, concursos i tastos, nous productes, esdeveniments i formació, ofertes i demandes tecnològiques, projectes R+D, DOP i noves varietats, qualitat i frau, ajudes, patents i articles científics.
També es van publicar 10 fitxes varietals de l’evolució de maduració de les olives en diferents zones de cultiu. Cal recordar que l’oficina publica de forma setmanal, durant la campanya de recollida d’olives, l’evolució del procés de maduració de les varietats d’oliva de les zones de producció de l’IRTA amb informació sobre el contingut d’oli i els valors resultants. Es tracta d’una eina que resulta de molta utilitat tant per als productors com per als moliners, comerciants d’olis i tècnics puguin conèixer els diferents aspectes per a la millora de la qualitat de l’oli.
Font: DACC