Catalan Wines es consolida com a plataforma d'exportació de vins i caves
Catalan Wines es consolida com a plataforma d'exportació en acollir la ciutat de Boston (Massachusetts) la primera presentació de vins i caves exclusivament catalans que s'hi ha celebrat mai. Prop de 100 professionals han assistit a un tast de productes de cellers catalans en un acte de presentació i comercialització davant d'importadors, distribuïdors i altres professionals del sector nord-americans organitzat per Catalan Wines USA. Aquesta plataforma s'ha especialitza't en l'exportació de vins i caves catalans als Estats Units donant suport a una desena de cellers, la majoria dels quals han tancat acords de distribució en diversos estats del país.
Acte de presentació dels cellers catalans a Boston. Font: Departament d'Empresa i Ocupació.
Viladellops, Canals i Munné, DG Viticultors, Antonio Mascaró, El Xamfrà, Agrícola Falset Marsà, Mas Rodó, Mayol Viticultors SL i Casa Mariol han estat alguns dels cellers catalans que han participat en l'acte de promoció. També han assistit compradors de botigues especialitzades, cadenes de distribució majorista de vins, restaurants, sommeliers i representants dels departaments de càtering d'universitats de la zona. La mostra de vins ha tingut una molt bona acollida i els assistents n'han destacat la qualitat, varietat i la relació entre presentació, preu i qualitat. A més, s'ha aprofitat l'ocasió per presentar la pròxima edició de la Fira Alimentària, que tindrà lloc el març de 2012 a Barcelona.
Properes actuacions: Atlanta, San Juan de Puerto Rico i Nova York
Catalan Wines USA, un servei impulsat per ACC1Ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa catalana del Departament d'Empresa i Ocupació, treballa amb empreses de diverses denominacions d'origen (DO Montsant, Conca de Barberà, Priorat, Penedès, Cava, Terra Alta, Tarragona i Catalunya). Boston és la cinquena ciutat on es presenten els productes catalans, després de Washington DC, Chicago, Miami i Houston. A més, ja s'ha confirmat la participació de 9 cellers més en la propera edició de la plataforma, que s'inicia l'agost a d'enguany. Aquests cellers participaran en properes actuacions que tindran lloc a Atlanta, San Juan de Puerto Rico i Nova York en els pròxims mesos.
Els cellers presentats a Boston són els que formen part actualment de la plataforma. Entre tots representen una àmplia gamma de productes que ja estan disponibles per distribuir-se arreu dels Estats Units. El servei d'ACC1Ó, gestionat per les oficines que l'agència té a Miami i Nova York, facilita que els cellers tinguin des del primer dia el seu producte en un magatzem del país, amb la qual cosa poden servir directament a distribuïdors i, en alguns casos, a minoristes i restaurants sense necessitat de disposar d'importador.