ALIMENTACIÓ | 21/02/2018  DARP/RuralCat

Les DO catalanes reforcen el seu lideratge a Catalunya

La quota de consum de vins de les DO catalanes per part dels consumidors de Catalunya ha augmentat 2,52 punts percentuals, segons el darrer informe Nielsen encarregat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi.

Evolució de la quota de volum de les Denominacions d'Origen Catalanes, segons l’informe

Evolució de la quota de volum de les Denominacions d'Origen Catalanes, segons l’informe

Durant 2017, les Denominacions d’Origen catalanes han reforçat la tendència a guanyar quota de mercat intern, en detriment de les grans competidores. Aquest creixement és més important en valor (8,04%) que en volum (2,03%). Així es desprèn de l’informe Nielsen encarregat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI).

En relació amb el període analitzat de l’any anterior (2016) la quota de mercat s’ha incrementat en 2,52 punts percentuals, passant del 33,19% al 35,71% i l’increment del volum de vendes ha estat de l’11,87%, passant de 16.207 a 18.131 milers de litres.

L’informe també constata que, de les tres Denominacions d’Origen amb més consum a Catalunya, dues són catalanes i que totes les Denominacions d’Origen catalanes pugen a Catalunya, excepte la DO Empordà i la del Penedès.

Les dues grans Denominacions d’Origen, pel que fa a la quantitat, influeixen molt en l’evolució del consum. La DO Catalunya augmenta en volum mentre que la DO Penedès continua la tendència a la disminució, especialment en hostaleria, tot i que la disminució és menor en valor.

D’altra banda, les xifres indiquen que el mercat de vi amb DO a Catalunya augmenta el 3,96% en volum i el 7,68% en valor.

 

El consum català en hostaleria i alimentació

 

Aquestes dades confirmen que el creixement del consum de DO catalanes al canal hostaleria ha estat superior al canal alimentació, amb un augment d’un 4,56%  i 3,59%, respectivament.

En el canal hostaleria, s’ha passat a ocupar el primer lloc al mercat de Catalunya l’any 2017, amb una quota del 37,40%. En relació al canal alimentació, es repeteix el lideratge aconseguit l’any 2016 amb una quota del 33,22% i per tercer any consecutiu es manté a la primera posició.

 

Consum a l’Estat espanyol

 

El consum de vi amb Denominació d’Origen a l’Estat espanyol presenta una certa recuperació, sobretot en hostaleria. El consum de vi amb Denominació d’Origen creix més que el vi sense aquesta distinció. Es constata una disminució pel que fa el consum de vi d’importació.

El consum de vi tranquil a Catalunya creix més que en el conjunt de l’Estat, mentre que a Catalunya augmenta un 2,03% en volum i un 8,04% en valor, al conjunt de l’Estat augmenta un 1,81% en volum i un 7,50% en valor.

 

Consum de les DO catalanes a la resta de l’Estat

 

El consum de les DO catalanes a la resta de l’Estat espanyol presenta una lleugera disminució a la major part de Denominacions d’Origen. En el mercat espanyol, la DO Catalunya augmenta més en alimentació que en hostaleria.

 

Informació relacionada