L'Observatori del Porcí presenta l'informe anual 2011
Un any més l'Observatori del Porcí edita el seu informe anual, un document que fa referència a la dinàmica del sector agrari més important de Catalunya, el qual aporta el 31,5% de la Producció Final Agrària, amb 1.238 milions d'euros. Entre les dades presentades destaca que, malgrat la crisi, Catalunya ha incrementat un 17,8 per cent les seves exportacions i els cens ha augmentat un 4 per cent respecte l'any anterior.
Detall de la portada de l'informe. Font: DAAM.
Segons el document, el sector porcí català es consolida com la base del sector agroalimentari del país. Catalunya continua al cap davant de les comunitats espanyoles, amb el 27,5 per cent del cens porcí estatal. Tenim gairebé 7 milions de caps repartits entre 6.254 explotacions de bestiar porcí, que juntament amb les importacions d’animals vius, són capaces d’aportar al mercat carni uns 17,3 milions d’animals per sacrifici, amb una producció de més de 1,4 milions de tones de carn. Malgrat això, i que durant l’any 2011 el porc s’ha pagat a un preu elevat respecte a anys precedents, l’augment del preu de la majoria dels factors de producció, ha fet que la situació econòmica de les explotacions no hagi estat gens fàcil.
L'informe inclou anàlisis sobre el rendiment tècnic i econòmic de les explotacions; el consum i distintius d’origen i qualitat en el sector porcí; el comerç exterior de carn; els preus en origen i destí; un estudi de la cadena de valor de la carn; les implicacions tècniques i econòmiques derivades de l’adaptació a la normativa de protecció i benestar en porcí; i el present i futur de la producció porcina ecològica.