FRUITA D'OS | 03/07/2012  RuralCat/AFRUCAT

Neix OKI, una nova marca de paraguaià català

Impulsades per Afrucat, set empreses lleidatanes de fruita s'han unit per vendre, amb la marca OKI, el 35 per cent dels paraguaians de Catalunya. En el projecte hi participen: Actel, La Coma, la Cooperativa Agropequària de Soses, Fruites Font, Fruitona, Fruits de Ponent i Frutaito.

Logotip de la marca. Font: Afrucat.

 Catalunya, i en general tota la Vall de l’Ebre, han esdevingut en els darrers sis anys una important zona productora de paraguaià o préssec pla. Concretament a Catalunya, la superfície dedicada a aquesta espècie s’ha multiplicat per dotze entre 2007 i 2012 alhora que la producció s’ha multiplicat per 25 durant el mateix període. Amb aquestes dades, les estimacions de collita per a aquest any 2012 apunten que les empreses catalanes produiran al voltant de 65 milions de quilos de paraguaians.

 

A més a més, el préssec pla és un producte innovador, diferent i encara poc conegut que es caracteritza per un estàndard de qualitat i uniformitat molt alt i que, en el cas de Catalunya, presenta uns avantatges objectius respecte del paraguaià d’altres zones productores de l’Estat: menys pèl, més coloració, més aroma i sabor i menys problemes de tancament pistil·lar.
 
A partir de les enquestes dutes a terme, Afrucat projecta un perfil de consumidor d’aquesta fruita centrat en una persona adulta, moderna i activa, amb cert nivell adquisitiu i gustos refinats propers al sibaritisme, amant de la fruita, selectiva amb el menjar i oberta a descobrir nous sabors.
 

Més que un nom divertit

El nom OKI sorgeix a partir de diferents conceptes relacionats amb les característiques reconegudes al paraguaià, com ara la seva procedència original, les percepcions gustatives que desperta entre els consumidors (dolçor, frescor…) o la singularitat de la seva forma petita i diferent. 
 
L’origen xinès d’aquesta fruita va dur els responsables del naming a inspirar-se en l’expressió “Hao Chi”, que vol dir “saborós, deliciós, exquisit”, i que, pronunciat o chi, els va portar a OKI. Al mateix temps que concideix amb les sigles OK, abreviatura de l’expressió “all correct” mundialment acceptada com a sinònim de “tot correcte”, simbolitza aquella perfecció gustativa del préssec pla.