L'INCAVI presenta nou projectes que porten el vi a la xarxa
Oriol Guevara, director general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) ha presentat a l'estand de l'INCAVI el workshop "El vi català a la xarxa", que reuneix nou projectes que fan servir Internet com a eina pel seu desenvolupament, ja sigui per donar-se a conèixer o per a vendre a través d'Internet.
L'estand de l'INCAVI . Font: Gencat.
Segons Guevara aquesta iniciativa és important “per a què la diversitat del vi català arribi més enllà de les portes dels nostres cellers” i, referint-se a Internet, destaca la necessitat de què el sector de vi comenci a fer servir les eines que la resta de la societat ja utilitza.
Alguns dels nou projectes que s'han pogut veure tenen certes similituds amb el funcionament de les xarxes socials com, per exemple, Sommelieralumni.org, una comunitat de 800 membres dedicada a la divulgació de la cultura del vi que reuneix sommeliers, bloggers i enòlegs i que recull notícies i grups d’interès, a banda d’estar present a d’altes xarxes socials com ara Facebook o Twitter.
Adreçat a un públic menys expert arriba Vintaix.com que dóna a conèixer el procés de producció del vi amb vídeos i raves on es barregen els tasts de vins amb música en directe. També organitzen Tuppertasts, portant les degustacions a domicili per a qui no tingui un distribuïdor a prop.
També s'ha presentat Uvinum.es, on els usuaris poden comparar els preus dels productes que cerquen a diferents botigues en línia, així com fer comentaris o puntuar cada vi.
La Gastroteca és un servei del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa que permet conèixer els aliments típics dels diferents territoris catalans. És un portal web que recolza els productes locals, la cuina catalana i el turisme gastronòmic.
El portal Vinum.cat va néixer justament arran de la iniciativa Debat de Vi. Es dediquen a la promoció de vins i caves catalans i busquen crear sinèrgies amb l’enoturisme. Reuneix el 10 per cent dels cellers catalans.
D'altra banda, Visitpriorat.com és un portal turístic adreçat al mercat anglòfon, especialment al públic nord-americà i canadenc. Es vol donar a conèixer la comarca del Priorat, la seva cultura i els seus cellers, ja que els vins del Priorat tenen molt d’èxit als Estats Units, però molts cops les persones que compren aquests vins no saben cóm accedir al seu origen.
També s´ha presentat eMascaró, una consultora de màrqueting interactiu que gestiona, entre d’altres, projectes d’enoturisme, ajudant els cellers a vendre els seus productes a través de la xarxa, bé gràcies a la dinamització de xarxes socials o a la gestió de continguts.
Weyoose és un portal de comerç electrònic creat fa tres mesos que ven des de roba fins a gastronomia, passant per disseny. Entreguen els seus productes en 24 hores i, tot i que realitzen la seva activitat sobre tot a través d’Internet, també organitzen pop ups, espais físics que funcionen durant dos o tres dies i que busquen apropar els productes als consumidors.
El web Catavino.net, amb 20.000 visitants diaris, s’adreça a amants dels vins d’Espanya i Portugal. També ajuden als cellers a implantar-se a la xarxa. Organitzen l´European Wine Blogger Conference.
Aquest acte s’inscriu dins de Debat de Vi, una iniciativa de l’INCAVI que busca propiciar trobades dins del sector i crear “comunitats de pràctiques”.