ESCOLES AGRÀRIES | 19/02/2019  Ruralcat

Alumnes de l’EA d’Amposta visiten Dinamarca dins el programa KA-2 d’Erasmus+

Durant la seva estada, nou alumnes del CFGS en Gestió forestal i medi natural han pogut aprofundir en el coneixement del tractament i aprofitament d’aigües agrícoles i residuals. També han visitat diferents instal·lacions i explotacions daneses per veure exemples de bones pràctiques en la gestió d’aquest recurs indispensable per a la sostenibilitat del medi.

Imatge del grup de l’Escola Agrària d’Amposta  de viatge per Dinamarca (Font: EA d’Amposta)

Imatge del grup de l’Escola Agrària d’Amposta de viatge per Dinamarca (Font: EA d’Amposta)

Aquest mes de gener els alumnes de l’EA d’Amposta s’han trobat per primer cop a l’escola agrària d’Asmildkloster, a Dinamarca. Allà han presentat un projecte propi relacionat amb la temàtica de l’aigua i han pogut visitar plantes de tractament d’aigües residuals i millores en l’hàbitat i el paisatge, així com les instal·lacions de l’escola danesa i una explotació agrària ecològica.

El programa Erasmus+ KA-2 “Cooperació per a la innovació i l'intercanvi de bones pràctiques” (2018-2020) compta amb set socis europeus: l’Escola Agrària d’Amposta, l’Asociación para la Promoción de la Formación Agraria Alimentaria y Medioambiental Europea i l’Escola Felipe de Borbón, a Espanya; l’Escola Agrària d’Asmildkloster i l’Ajuntament de Viborg, a Dinamarca; l’Institut de Formació Professional per a l’Hostaleria Paolo Borsellino, a Itàlia; i l’Institut de Protecció Geodèsica i Ambiental de Ljubljana, a Eslovènia.

L’objectiu d’aquest projecte és la transferència de coneixement i el desenvolupament d’habilitats transversals entre els membres, de manera creativa i analítica i mitjançant la comunicació i la recerca

                     

                           Una de les instal·lacions visitades (Font: EA d’Amposta)

Els estudiants que hi participen han de demostrar la seva capacitat de treballar en equip per tal de trobar solucions a qüestions importants per al desenvolupament sostenible de la societat europea i formes de dur-les a terme de manera pràctica i d’acord a les característiques locals de cada cas. Tot plegat, utilitzant l’anglès i les noves eines digitals com a vehicle d’aquesta transferència.

Els estudiants de l’Escola han valorat molt positivament aquesta experiència: “ens ha agradat  molt aquesta experiència perquè hem conegut gent de diversos països i al mateix temps hem millorat el nostre nivell d’anglès”, explica l’alumne Hèctor Royo. Els alumnes repetiran aquesta enriquidora experiència en el proper viatge que serà al maig a Palermo (Itàlia). 

L'Escola Agrària d'Amposta ofereix els cicles formatius de grau superior de Tècnic/a superior en Paisatgisme i medi rural (perfil professional de gestió agropecuària) i Tècnic/a superior en Gestió forestal i medi natural, així com el cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic/a en Producció agroecològica.

L’escola disposa de serveis de menjador i residència i diferents instal·lacions, com finca, hivernacles, laboratori, biblioteca agrària, aula d'informàtica, etc.