PROMOCIÓ I INTERNET | 19/04/2005  Ruralcat

El web winesfromspain.com esdevé un aparador internacional del vi espanyol

L'Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) empren enguany un nou pla de promoció dels vins de l'estat per als propers cinc anys, que canvia la seva estratègia de promoció i té com a element molt important el web Wines from Spain.

Web Wines from Spain

Web Wines from Spain. Font: ICEX

Aquest portal del vi es presenta en versió castellana i anglesa i vol esdevenir un aparador del vi espanyol a l'exterior, amb informacions sobre els vins i els cellers i els diferents territoris productors. A més, el web aspira a convertir-se en un instrument d'intermediació entre compradors i productors. Winesfromspain presenta quatre grans apartats, Actualitat, El país del vi, Cerqui i trobi i Espanya al seu país. El web també ofereix un recull d'enllaços d'interès relacionats amb el vi, un extens glossari de termes vitícoles i un apartat de formació, aquest darrer només en la versió castellana. El país del vi tracta els aspectes més importants de la producció vitícola a Espanya, des de dades econòmiques i de mercat fins a la relació entre gastronomia i vi. Aquest apartat també incideix en la normativa que regula l'elaboració del vi, així com en la història, les condicions climàtiques i els sistemes d'elaboració existents. Pel que fa a Cerqui i trobi, és un cercador que permet trobar els vins per nom i celler i per denominació d'origen, amb un mapa tàctil de fàcil ús. A més, dóna informació sobre la verema als diferents territoris i els tipus de raïm presents als vins de tot l'estat. Espanya al seu país ofereix la possibilitat de contactar amb les oficines comercials de qualsevol país del món on hi hagi una ambaixada d'Espanya i propicia així els contactes comercials internacionals.

Canvi d'estratègia promocional cap als vins de qualitat

Segons han manifestat fonts de l'ICEX, des de fa 20 anys s'ha promocionat el vi espanyol mitjançant les denominacions d'origen, mentre que a partir d'ara s'incidirà més en la imatge i en l'empenta dels vins de qualitat, que serviran de motor d'arrossegament del sector. A més, l'ICEX vol sustentar la nova estratègia en accions consensuades amb el sector i en programes dissenyat en funció de les empreses i els mercats. D'aquesta manera, l'ICEX intenta adaptar la promoció al nou panorama internacional, marcat per una forta competència dels vins procedents de mercats com l'americà i l'australià, i per una canals de distribució molt concentrats que limiten en nombre de marques al mercat internacional.