INDÚSTRIA AGROALIMENTÀRIA | 28/04/2020  Ruralcat

El web #AlimentsDeProp reuneix les diferents iniciatives catalanes de venda d'aliments i begudes de proximitat

El nou cercador d’#AlimentsDeProp, disponible al web de PRODECA, aglutina iniciatives i plataformes de productors catalans de proximitat per a facilitar-ne la comercialització i oferir al consumidor informació centralitzada.

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques-privades de productors locals catalans

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques-privades de productors locals catalans

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), a través de l’empresa pública Promotora dels Aliments Catalans (PRODECA), ha posat en marxa un web per a reunir totes les iniciatives individuals i col·lectives que posen en contacte productors i consumidors amb la finalitat de facilitar la comercialització de productes de proximitat en aquest context d’excepcionalitat. El nou cercador d’#AlimentsDeProp posa a disposició de la ciutadania i de les empreses un llistat d’iniciatives del sector agroalimentari identificades per àmbit territorial i per categoria de producte per a augmentar-ne la visibilitat.

La iniciativa recull i aglutina les diverses propostes comercials públiques-privades de productors locals catalans, i les ordena sota una mateixa plataforma facilitant el seu contacte per part dels consumidors. De moment, disposa de més d’un centenar de propostes i iniciatives individuals, amb establiments, cellers o cooperatives, així com d’iniciatives col·lectives, entre les quals es pot trobar Pagesia a casa, Slow Food, o Productors catalans. El web compta amb un formulari per a què els productors locals catalans es puguin donar d’alta i compartir la seva oferta d’aliments i begudes de proximitat.

El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que PRODECA va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquest hashtag permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.

Font: DARP

Informació relacionada

El més llegit

L’ICEA i el Col·legi d’Economistes de Catalunya organitzen el Cicle de jornades 'L’aigua, el sòl i els aliments a Catalunya'

El proper dilluns 12 d’abril s’obren les inscripcions a nous cursos a distància

El Departament d'Agricultura completa el pagament dels ajuts associats agrícoles de la PAC 2020