ENTREVISTA | 08/05/2020  Ruralcat

Josep Maria Bosch  Una de les funcions principals de la ShopApp és poder disposar d’un canal directe de venda amb la nostra xarxa de clients

La ShopApp d’Agrofresc vol oferir un ampli ventall de productes de qualitat i de proximitat, frescos, directes del productor i de pagès. Agrofresc va néixer l’any 2007 amb la unió de les masies La Torre d’en Roca de Sallent i el mas El Canadell de Santa Maria d’Oló, amb la intenció de comercialitzar conjuntament els seus productes arreu del territori català. A la masia Torre d’en Roca es troba l’explotació de vaques frisones amb les quals s’obté la llet fresca per a elaborar la gamma de iogurts i postres, i amb la mateixa llet, a la masia de El Canadell, s’elaboren matons, formatges frescos i curats. La ShopApp és una eina de compra que permet connectar el comerç tradicional amb productors catalans que elaboren alimentació artesana i de proximitat. L’aplicació ha estat la finalista dels Premis Ruralapps 2019 en la modalitat Ciutadania.

Josep Maria Bosch és gerent de Granja Torre d’en Roca de Sallent i cofundador d’Agrofresc, productes de la llet, SL, juntament amb Josep Puigoriol de la masia El Canadell de Santa Maria d’Oló. La família Bosch fa més de 100 anys que es dedica al món làctic. Condecorada com a empresa centenària per la Generalitat de Catalunya, elaboren de manera artesana iogurts i postres amb la llet fresca de granja  i comparteixen sinergies amb la masia El Canadell d’Oló, que elabora amb la mateixa llet matons i formatges. La unió de les dues masies ha permès la creació de l’empresa Agrofresc amb l’ànim d’unir esforços i crear una xarxa comercial i logística més eficient per tal de poder comercialitzar aquests productes de proximitat arreu de Catalunya. El seu entusiasme per les noves tecnologies ha impulsat l’aposta per les aplicacions de venda on-line dirigits al comerç tradicional que busquen agilitat en el servei, diferenciació de producte i qualitat.

Josep Maria Bosch és gerent de Granja Torre d’en Roca de Sallent i cofundador d’Agrofresc, productes de la llet, SL, juntament amb Josep Puigoriol de la masia El Canadell de Santa Maria d’Oló. La família Bosch fa més de 100 anys que es dedica al món làctic. Condecorada com a empresa centenària per la Generalitat de Catalunya, elaboren de manera artesana iogurts i postres amb la llet fresca de granja i comparteixen sinergies amb la masia El Canadell d’Oló, que elabora amb la mateixa llet matons i formatges. La unió de les dues masies ha permès la creació de l’empresa Agrofresc amb l’ànim d’unir esforços i crear una xarxa comercial i logística més eficient per tal de poder comercialitzar aquests productes de proximitat arreu de Catalunya. El seu entusiasme per les noves tecnologies ha impulsat l’aposta per les aplicacions de venda on-line dirigits al comerç tradicional que busquen agilitat en el servei, diferenciació de producte i qualitat.

-Com va néixer la idea de crear la ShopApp?

La idea de crear la shoapp d’Agrofresc va néixer per tal de dinamitzar, agilitzar i millorar la comunicació i el servei amb els nostres clients. La majoria de productes que venem en el nostre catàleg són derivats làctics i els elaborem nosaltres mateixos amb la llet fresca de les nostres vaques a l’obrador de Sallent i de Santa Maria d’Oló mitjançant lots petits i pràctiques artesanals.

Som empreses petites catalanes i una de les funcions principals de la ShopApp és poder disposar d’un canal directe de venda amb la nostra xarxa de clients. La ShopApp ens ofereix avantatges que per a nosaltres són molt importants. En primer lloc, els nostres clients poden veure tot el catàleg de productes que oferim. Qualsevol nova incorporació, modificació o introduccions d’articles de temporada, són visibles i promocionats de manera immediata. Per altra banda, ens podem comunicar directament amb ells i de manera molt ràpida via missatges push que reben en els seus dispositius mòbils.

A més, les persones responsables de les botigues tradicionals de barri, per norma general, s’ocupen de multitud de tasques. L’app permet que la comanda es generi en qualsevol moment; 24/7h. Evitem d’aquesta manera les visites comercials en hores puntes per a realitzar les comandes rutinàries i així podem agendar visites millor planificades i d’assessorament del nostre equip comercial.

                                                               

“La idea de crear la ShopApp d’Agrofresc va néixer per tal de dinamitzar, agilitzar i millorar la comunicació i el servei amb els nostres clients”

-A quin públic va destinada principalment?

La ShopApp d’Agrofresc va destinada a tota la xarxa de punts de venda que aposten per un ventall de productes de proximitat, de qualitat, artesans o saludables. Parlem de fruiteries, carnisseries, botigues de queviures, agrobotigues i supermercats dels nostres barris que volen oferir aliments amb valor afegit, com poden ser productes saludables, artesans,  de km0, de qualitat...

-Com funciona i quants productes teniu actualment?

Actualment la ShopApp d’Agrofresc ofereix un ventall de més de 100 articles de diferents categories alimentàries, des d’una àmplia gamma de productes làctics com iogurts, flams, cremes, llet fresca, mató, formatges frescos i curats, i també caldos, gaspatxos, precuinats, sucs, salses o cerveses artesanes.

La shopAApp permet realitzar la comanda en un entorn molt intuïtiu, fàcil i ràpid. Disposa d’una pàgina principal amb un apartat de highlights i productes destacats on s’informa de les promocions o novetats.  El menú es divideix per les diferents categories i tots els productes disposen del seu banc d’imatges d’alta qualitat. La ShopApp és una botiga on-line que permet cercar el producte també mitjançant també la lectura del codi de barres. I per agilitzar encara més el procés de compra, podrem llistar els darrers productes comprats, així com la possibilitat de poder crear-nos la nostra pròpia llista de productes preferits.

                                      

“Actualment la ShopApp d’Agrofresc ofereix un ventall de més de 100 articles de diferents categories alimentàries”

-Quines característiques tenen els vostres productes?

Som pagesos catalans amb més de 100 anys de tradició lletera. Els nostres productes làctics són artesans i de proximitat, i a més a més, volem completar la nostra oferta amb altres aliments saludables i de qualitat que segueixin la mateixa filosofia que el nostre assortit de làctics.

-Quins són els principals avantatges o funcionalitats que aporta l’app?

Aporta senzillesa, rapidesa, eficiència i dinamisme. Volem que l’app  sigui el nostre e-commerce de fàcil ús, dinàmic, amb novetats i promocions,  i apte per a qualsevol usuari i que permeti generar la compra de la manera més ràpida possible per a que pugui ser servida l’endemà al punt de venda.

                                             

“Volem que l’app sigui el nostre e-commerce de fàcil ús, dinàmic i apte per a qualsevol usuari”

-Com funciona el vostre servei logístic?

Les comandes rebudes abans de les 13:00h són preparades el mateix dia i les servim a qualsevol punt de Catalunya l’endemà al matí. Disposem d’un servei de picking totalment automatitzat amb tecnologia de visió 1D per a que les errades de preparació siguin pràcticament inexistents i, a més a més, ens permet tenir un control molt precís de la gestió d’estocs a magatzem i traçabilitat. Per altra banda, treballem amb un soci de confiança que gestiona el transport de les comandes punt a punt arreu de Catalunya.

                                

Equip d'Agrofresc

“Les comandes rebudes abans de les 13:00h són preparades el mateix dia i les servim a qualsevol punt de Catalunya l’endemà al matí”

-Quants usuaris i/o descàrregues teniu registrats fins ara i quina és la valoració que en feu?

Actualment més de 200 clients de venda generen les seves compres a Agrofresc per mitjà de la ShopApp. La valoració és molt positiva. Aquesta eina ens permet tenir contacte directe amb la xarxa de botigues i poder-los informar de manera immediata i alhora. Per altra banda, aquesta eina ens ha permès donar independència i llibertat en tasques rutinàries que abans es realitzaven per telèfon o via e-mail i, per altra banda, podem destinar més temps a les visites comercials per tal d’assessorar, escoltar, estudiar les peculiaritats de cada punt de venda per tal de recolzar els responsables de botigues i oferir-los l’assortit ideal segons el públic que té en el seu cercle de venda.