Publicador de continguts

PREMIS | 02/12/2025  Ruralcat

Els Premis Nacionals als Millors Olis d’Oliva Verge Extra de Catalunya tanquen inscripcions amb 186 mostres

El jurat seleccionarà els guanyadors de la 2a edició en set categories i es distingiran també els cinc millors OOVE de petits productors i els cinc millors de grans productors

Guardons de l'edició 2024.

Els II Premis Nacionals als Millors OOVE de Catalunya, organitzats pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, van tancar el termini de presentació el passat 19 de novembre amb 186 mostres d’arreu del territori, 53 més que l’any passat, una xifra que confirma el bon moment del sector en qualitat, varietat i projecció.

Un jurat multidisciplinari i internacional que comptarà amb membres del Panel de Tast Oficial d’Olis Verges d’Oliva de Catalunya, tastadors d’Itàlia, Grècia i Andalusia, i representants de la Direcció General d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia, Barcelona Centre de Disseny, Clúster del Packaging, Fundació Alícia i restauració, seleccionarà els guanyadors en set categories: grans productors, petits productors, producció ecològica, monovarietals, projectes de recuperació de varietats autòctones, millor maridatge / combinació culinària / versatilitat gastronòmica i millor embalatge (packaging).

D’entre els premiats, es distingiran també els cinc millors OOVE de petits productors i els cinc millors de grans productors. La segona edició, que s’emmarca en el reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia, culminarà amb la Guia dels Millors OOVE de Catalunya 2026, prevista per al mes de febrer.

Els guardons s’entregaran a la “Nit de l’Oli”, el dissabte 13 de desembre a les Borges Blanques (les Garrigues), en un acte presidit pel conseller Òscar Ordeig i amb una àmplia representació del sector oleícola i institucions d’arreu del país. La gala inclourà una proposta gastronòmica amb protagonisme de l’oli d’oliva verge extra.

 

FONT: DARPA