LLIMONERA, BLANQUILLA I CONFERENCE | 26/07/2010  DAR/RuralCat

Es crea l'única empresa que comercialitzarà la DOP Pera de Lleida

La nova empresa Tot Quality Fruits SL, creada per les 10 empreses inscrites al Consell Regulador de la DOP Pera de Lleida, de la mà de Catalonia Qualitat, serà l'encarregada de comercialitzar amb exclusivitat la DOP Pera de Lleida. L'empresa engloba un total de 761 productors, una superfície productiva de 1.650 hectàrees i una previsió de producció de 40.000 tones de DOP, a més representa el 40% de la producció total de peres a Lleida.

llena i catalonia072610cont

El conseller Joaquim Llena durant la presentació de Tot Quality Fruits SL. Font: DAR.

 

El mercat principal d'aquesta nova empresa serà Espanya i sobretot es vol aconseguir augmentar la presència de la Pera de Lleida a Mercabarna. Cal recordar que sota la DOP estan només emparades les varietats llimonera, blanquilla i conference.
 
Les 10 empreses inscrites al Consell Regulador de la DOP Pera de Lleida són: Actel, Fruitsa, Nufri, Fruits De Ponent, Coop. Albatàrrec, Aveca, Coop. Seròs, Treccop, Coop. San Bartolomé i Fruilar.
 
A l'acte de presentació de Tot Quality Fruits SL hi han assistit el conseller del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Joaquim Llena, acompanyat del president del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Protegida Pera de Lleida, Ramon Sarroca, la directora general d'Agricultura i Ramaderia, Rosa Cubel, el director general de Planificació i Relacions Agràries, Antoni Diaz, i el director dels Serveis Territorial del DAR a Lleida, Joan Gòdia, així com els presidents de totes les centrals fructícoles incloses en la nova empresa.
 
Durant la presentació, el responsable del DAR ha dit que era un gran dia pel sector i que sentia una satisfacció enorme en poder presentar aquesta empresa, ja que el camí que cal seguir és el de compartir processos com el que avui culmina perquè això dóna més valor afegit al producte. Segons el conseller, aquesta iniciativa "és un acte d'intel·ligència" i el fet que des de la DOP Pera de Lleida s'hagi volgut anar de la mà és un exemple a seguir per a la resta de la gent del sector.