El Clúster Gourmet vol donar a conèixer els seus productes a l'estranger conjuntament
El Clúster d'Elaboradors de Productes Gourmet vol posar en marxa aquest any diverses accions de promoció dels seus aliments a l'estranger de manera conjunta, malgrat la diversitat dels productes de les 14 empreses que en formen part, com galetes, embotits, salses o caves. També contempla l'opció de crear una xarxa de franquícies a partir de l'any 2012.
L'objectiu d'aquest clúster, constituït el passat mes de març, és promoure la competitivitat del sector català de l'alimentació gourmet per tal de poder assolir amb garanties els processos d'innovació i internacionalització, mitjançant l'establiment de sinergies estratègiques, l'intercanvi de coneixements cientificotècnics o l'establiment de polítiques d'actuació comunes.
El sector gourmet en l'actualitat
Actualment a Catalunya el sector de l'alimentació gourmet està format per unes 280 empreses que facturen al voltant dels 500 milions d'euros i donen ocupació a 4.000 persones; d'aquestes firmes, un 41% es dediquen a l'alimentació en general i un 58% elaboren a vins i caves. El clúster gourmet, creat al passat març a Hostalric, està format per un gran nombre d'empreses petites que utilitzen mètodes de producció artesanal i que realitzen el 80% de les seves vendes en l'àmbit local; per tant, es tracta d'un segment amb un grau d'internacionalització baix però amb taxes de creixement importants.
Aquesta associació catalana que impulsa ACC1Ó, l'agència pertanyent al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, i presideix Valeri Salgot , va ser promoguda inicialment per set empreses del sector alimentari: Galetes Trias, Embotits Salgot, Conserves Ferrer, La Senalla Bio, Productes CIO, Chocolat Adiction i F&F Eurofoods.