CAMPANYA 2010 DE FRUITES DEL BOSC | 25/08/2010  FEPEX

Augmenta l'exportació de fruites del bosc i es redueix la de maduixa

Les dades de l'exportació de fruites del bosc durant el 2010 presentades per la Federació Espanyola d'Associacions de Productors Exportadors de Fruites, Hortalisses, Flors i Plantes Vives (FEPEX) reflecteixen, amb relació al mateix període de 2009, un descens del 6% en volum i del 3% en valor en el cas de la maduixa i increments en algunes fruites del bosc com el nabiu, amb un augment de l'exportació del 8% en volum i valor.

maduixes i nabius con 08252010.jpg

 

L'exportació de maduixa de gener a juny de 2010 es va reduir un 6% en volum, amb un total de  208.617 tones, i un 3% en valor, arribant als 364 milions d'euros, tot i que el preu mig va pujar un 3%. Pel que fa al gerd també es va reduir un 24% en volum i un 11% en valor, situant-se en 8.118 tones i 62 milions d'euros.
 
Malgrat això, l'exportació d'algunes fruites del bosc com el nabiu s'ha incrementat durant el primer semestre de 2010. L'exportació de nabiu en aquest període ha estat de 8.656 tones per un valor de 42,2 milions d'euros.
 
Segons el president de Freshuelva, Alberto Garrocho, sens dubte ha estat una campanya difícil, marcada per les adverses condicions meteorològiques. El temporal d'aquest hivern va originar una gran pèrdua a la producció de les varietats primerenques de fruites vermelles, a més dels danys materials en les explotacions. Per sort, segons Garrocho, la sortida del producte als mercats es va anar normalitzant fins a assolir les dades oficials esmentades anteriorment, que confirmen les previsions ja anunciades pel sector.
 
El president de Freshuelva destaca també l'evolució positiva de la producció de fruites del bosc. La promoció d'aquests productes tindrà un fort impuls en Fruit Attraction, la fira de fruites i hortalisses organitzada per IFEMA i FEPEX i que celebrarà la seva segona edició a Madrid, del 20 al 22 d'octubre.