EL DAR modifica algunes Normes tècniques de Producció Integrada
El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) ha modificat les Normes tècniques de fruita de pinyol, fruita de llavor, hortalisses, cítrics i raïm per a vinificació, que havien estat aprovades al maig. Aquesta modificació ha vingut donada atesa la necessitat d'incorporar algunes matèries actives que no figuraven a les Normes de Producció Integrada o bé no tenien determinats usos autoritzats i que convé incloure per a donar resposta enfront de determinades plagues i malalties que es fan resistents.
Les matèries que s'han inclòs són les següents:
- Tebufenpirad per al control d'àcars tretaníquidsen fruita de pinyol, hortalisses i cítrics; i aculus en cirera
- Fosmet per al control de carpocapsa en fruita de llavor.
- Propineb per al control del míldiu i excoriosi en raïm per a vinificació.
En part, aquesta modificació pretén atenuar els efectes que han tingut la progressiva reducció de matèries actives i usos autoritzats que va ésser especialment significativa l'any 2009, com a conseqüència de la revisió de productes fitosanitaris en l'àmbit europeu, que va representar la caiguda de més d'un 10% dels usos autoritzats, i ha continuat durant l'any 2010 amb una reducció més moderada que afecta al 3%.
Amb tot, el DAR ha fet arribar al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí una petició formal per a sol·licitar l'autorització de nous usos, actualment no previstos, d'aquelles matèries actives que han demostrat la seva utilitat en el control fitosanitari de plagues i malalties.
D'altra banda, Catalunya està treballant amb altres regions europees, sota la coordinació de l'Assemblea de Regions Europees de Fruits, Llegums i Hortalisses, amb l'objectiu que la Comissió Europea aprovi un Reglament Comunitari que reguli la Producció Integrada a escala europea.
Pel que fa a la Producció Integrada es constata una clara consolidació d'aquest sistema de producció respectuós amb el medi ambient i amb la salut de les persones. En l'àmbit estatal s'observa un increment constant de la Producció Integrada superior al 22% en l'últim any.
Pel que fa a Catalunya, pionera en la implantació d'aquest sistema de producció, es pot apreciar la mateixa tendència. Actualment, hi ha inscrites més de 30.000 hectàrees.