EL SABOR DEL PARADÍS | 23/09/2010  DAR

Neix Edenia, la nova marca comercial de Pera de Lleida

El Consell Regulador de la Denominació d'Origen Protegida (DOP) Pera de Lleida i Catalonia Qualitat han presentat Edenia, la nova marca que unirà, a partir d'ara, les vendes de les tres varietats de la Pera de Lleida (conference, blanquilla i llimonera). L'objectiu és donar a conèixer Edenia a l'Estat, i vendre almenys 4.000 tones de Pera de Lleida sota la seva nova denominació.

Imatge de la presentació de la nova marca. Font: DAR.

 

L'objectiu de la campanya, encarregada a la consultoria ViDifferent, és donar "un nom amb més màrqueting" al producte final, "dotant-lo" d'un valor "intangible" que atregui el consumidor, segons va explicar ahir el director de Catalonia Qualitat, Manel Simon, que va afegir que la DOP vol que "quan es parli de pera a Espanya, sigui sobre la lleidatana".
 
El president de la DOP i de Top Quality Fruits, empresa comercialitzadora d'Edenia, Ramon Sarroca, es va felicitar pel "naixement" de la nova marca, i va recordar que "és difícil retallar més els costos al camp", però que aquesta situació es pot corregir donant "més valor" al producte final.
 
El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, va elogiar que els promotors facin "un acte d'intel·legència per obrir camí", que permetrà que els guanys que genera l'activitat fructícola vagi a parar per fi "a les butxaques del nostres productors ". El conseller va mostrar també el seu orgull pel projecte de nova marca i va anunciar que el DAR donaria una ajuda, entre 120.000 i 130.000 euros per promoure la nova marca, perquè "el Departament sempre subvenciona les iniciatives que constata que són viables".