Neix Produqte, el primer Saló de l'Alimentació de Qualitat i de Proximitat
El Saló Produqte promocionarà els productes de qualitat i proximitat i celebrarà la seva primera edició en el marc de la Fira Agrària de Sant Miquel 2010 i del Saló Eurofruit, que tindran lloc del 30 de setembre al 3 d'octubre a Fira de Lleida. Aquesta iniciativa neix per a potenciar la relació entre el productor agroalimentari i el consumidor.
El conseller Llena durant la presentació de Produqte. Font: DAR.
El saló comptarà amb 62 expositors, 13 procedents de l'estranger, que ocuparan la totalitat del Pavelló de Vidre amb productes de la terra, ja siguin fruita, carn o embotits. Estan previstes un total de 24 activitats gastronòmiques com visites de reconeguts cuiners, tallers de cuina per a nens, tasts de vi, aigua i oli o espais d'animació gastronòmica.
Una cita important pel sector
El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) organitza aquesta iniciativa, juntament Prodeca, la Diputació de Lleida i la Fira de Lleida, amb el suport de la Cambra de Comerç de Lleida. "A través del saló, volem transmetre que es poden comprar grans productes de qualitat a preus raonables", va assegurar el conseller Llena, en declaracions als mitjans. El titular del DAR també ha insistit que el saló és una cita important per al sector productor per reforçar els seus vincles amb el consumidor final.
Produqte també comptarà amb el Segon Congrés Gastronòmic Lleida Qualitat, on es promocionaran els productes agroalimentaris de la comarca.