SECTOR FRUCTÍCOLA | 04/10/2010  RuralCat

Neix AfruCAT, fruit de la unió entre Asofruit i Catalonia Qualitat

Afrucat és el nom de l'Associació d'associacions de productors i comercialitzadors de fruita dolça més important de l'Estat espanyol, fruit de la unió entre Asofruit i Catalonia Qualitat. El nou ens agrupa prop del 90% de la producció i la comercialització de fruita dolça de Catalunya, i es converteix en un lobby potent en vistes als mercats internacionals i les negociacions amb les Administracions.

afrucat_100410cont

Llena i Puxeu, al costat de Gómez i Panadès. Font: DAR.

 

Aquesta nova organització aplega més de 130 empreses, que representen milers de productors de fruita, i 62 empreses importadores i comercialitzadores en origen, amb gran capacitat exportadora. La seva producció total està calculada en més d’un milió i mig de tones de fruita. El seu objectiu és competir amb força en els mercats internacionals i potenciar una presència hegemònica del sector als països de la Unió Europea, així com obrir noves oportunitats de negoci en els països tercers.
 

Una fita històrica per al sector fructícola

Sota aquestes coordenades s'ha presentat AfruCAT durant la 56a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i el 25è Saló Eurofruit. A la presentació han assistit el conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, el secretari d’Estat de Medi Rural i Aigua, Josep Puxeu, el president de l’Associació d’associacions de productors i comercialitzadors de fruita dolça, fruit de la fusió d’Asofruit i Catalonia Qualitat, Josep Panadès, i el seu director general, Manel Simon.
 
Durant l'acte, el conseller Llena ha demanat al sector que "no s’adormi, hi ha molts reptes al davant” i ha recodat que "som hegemònics en fruita a nivell internacional". De fet, segons dades aportades pel secretari d’Estat de Medi Rural i Aigua, Josep Puxeu, el sector factura a tot l’Estat entre 18.000 i 19.000 milions d’euros. Precisament, segons Puxeu, un dels reptes existents al davant és portar el producte a nous mercats com la costa est d’Estats Units, Índia o Japó.
 

Tràmits fins al 2011

A mitjans de juny de 2010, tot i que encara no havia estat batejada, es va dur a terme la presentació oficial de l’Associació d’associacions de productors i comercialitzadors de fruita dolça. Catalonia Qualitat i Asofruit van signar el Contracte Marc i van constituir FruitCat, una empresa de serveis SL, com a tercer soci indispensable per a la creació de la federació.
 
Ara, el nou ens ja té nom i junta nova però fins d’aquí a uns mesos no adoptarà la forma jurídica definitiva que li permeti culminar tot el procés de fusió el 2011.