L'alimentació saludable i la innovació són les grans tendències del Saló Internacional de París
La innovació està a l'ordre del dia al Saló Internacional de l'Alimentació (SIAL) de París, on s'han presentat prop de 1.000 productes nous, un 25% més que en la darrera edició. Al mateix temps, la prioritat d'enguany és la naturalitat del producte per satisfer un consumidor cada vegada més exigent, que cerca una alimentació elaborada però saludable. Per això, enguany el saló aposta pels productes de temporada, els aliments amb menys sal, lliures d'additius o la cuina casolana.
Detall del logotip del Saló Internacional de l'Alimentació 2010. Font: SIAL.
Caviar de perles de suc de trufa negre, pastissets dolços fets amb verdures, galetetes amb gust de ratatouille, cristall d’oli de menta o xocolata de pebre són algunes de les novetats presentades que barregen gustos i textures.
El SIAL, que té lloc a París cada dos anys, disposa d'un espai de 215.000 metres quadrats i compta amb la participació de 106 països i més de 5.700 expositors. Al saló hi ha representats 19 sectors i es duen a terme més de 250 activitats, entre conferències, xerrades i demostracions culinàries.
Finalment, val a dir que, any rere any, el saló es consolida com a punt de trobada per a la indústria agroalimentària, la distribució i la restauració que permet donar a conèixer nous productes, tècniques d'elaboració i fabricació, així com establir contactes de negoci.