R+D I AGRICULTURA | 30/12/2010  RuralCat/UPM

Seqüencien el genoma de l'oïdi dels cereals

L'oïdi és una malaltia molt estesa i que causa greus pèrdues en conreus tan importants com els cereals, la vinya i les plantes d'horta. El "Blumeria graminis" és el fong patogen responsable d'aquesta malaltia en cereals i el seu genoma acaba de ser seqüenciat per un consorci internacional.

blat062810cont.jpg

El treball, publicat en la revista Science, ha estat realitzat per científics de diferents institucions com l'Imperial College de Londres, la Max Plank Society d'Alemanya i l'Institut Nacional d'Investigacions Agronòmiques (INRA) francès. Entre els investigadors involucrats en aquest treball també hi figura Soledad Sagristà, del Centre de Biotecnologia i Genòmica de Plantes de la Universitat Politècnica de Madrid.

Cap al desenvolupament de noves estratègies de control més efectives

Els oïdis constitueixen una gran amenaça per a les plantes a causa de la seva gran capacitat d'evolucionar, apareixent ràpidament noves races capaces d'infectar conreus resistents i pels quals els fungicides deixen de ser efectius. A més, com són de paràsits que no poden ser reproduïts artificialment, el seu estudi és molt complicat.

En aquest treball es presenten els resultats de la seqüenciació del Blumeria graminis i d'altres dos oïdis, el Erysiphe pisi i el Golovinomyces orontii, que infecten el pèsol i la planta model Arabidopsis thaliana, respectivament. La seqüenciació d'aquests genomes és el punt de partida per aprofundir en el coneixement d'aquest grup de patògens i poder dissenyar estratègies per al seu control més efectives, duradores i respectuoses amb el medi ambient.

Informació relacionada