El Clúster Català del Gourmet posa en marxa un nou pla d'internacionalització
Estendre el producte gourmet català durant el 2011 cap a nous mercats amb un gran potencial de consum és un dels reptes estratègics per al creixement de les empreses que formen part del Clúster Català del Gourmet. L'objectiu final d'aquest pla, que inclou actuacions al Japó, la Xina, Amèrica del Nord i països europeus, és augmentar el grau d'exportació del clúster, que actualment se situa en prop d'un 15 per cent.
L'entitat treballa amb la mirada posada en mercats emergents, com per exemple la Xina, que en 10 anys esdevindrà el primer comprador de productes d'alimentació del món. Per aquest motiu, les empreses que integren l'organització realitzaran accions de promoció dels seus productes per així augmentar el grau d'exportació i alhora investigar nous canals de distribució conjunta que passen per la instal·lació de corners multiproducte en oficines de turisme, ports i aeroports, fires internacionals, així com l'organització de missions comercials i altres acciones directes de promoció arreu del món.
Disseny i turisme
Per a les empreses, un altre dels reptes principals és el desenvolupament del producte gourmet tenint en compte les tendències de consum actuals, invertint per exemple en el disseny d'un packaging atractiu, ja que la imatge del producte és un valor afegit per al client d'aquest tipus de productes.
El clúster català també ha pensat en dissenyar una ruta de turisme gastronòmic que inclouria visites a les seus de firmes referents del sector per acabar amb una visita al Domus Sent Soví, seu del clúster ubicat a Hostalric (Girona), com a estratègia de promoció dirigida tant als compradors internacionals com al consumidor final.
Aquest pla d'internacionalització s'ha presentat a la jornada d'Immersió Estratègica del Clúster Català d'Elaboradors de Productes Gourmet, organitzada per ACC1Ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa catalana del Departament d'Empresa i Ocupació, i que ha comptat amb l'assistència de 35 empresaris del clúster.
Què és el Clúster Català del Gourmet i quines empreses el conformen?
El Clúster Català del Gourmet es va constituir el març del 2010 com a resultat del pla de dinamització impulsat pel Departament d'Empresa i Ocupació a través d'ACC1Ó. L'objectiu prioritari del clúster és promoure la competitivitat del sector català de l'alimentació gourmet mitjançant l'establiment de sinergies estratègiques, l'intercanvi de coneixements cientificotècnics o l'establiment de polítiques d'actuació comunes.
L'entitat està formada per 16 empreses fabricants d'olis, xocolata, fruits secs, vins o galetes, entre d'altres, que facturen un volum de negoci de 50 milions d'euros i donen feina a 350 treballadors.