VI, GASTRONOMIA I PATRIMONI | 11/04/2011  RuralCat

Més de 22.000 persones visiten els cellers de la Ruta del Vi de Lleida

Unes 22.128 persones han visitat els cellers de la Ruta del Vi de Lleida durant l'any 2010 segons ha informat la presidenta de Turisme de Lleida, Montse Mínguez, en l'Assemblea de la Ruta del Vi. El perfil del turista d'aquesta ruta es correspon amb un visitant nacional resident a entorns urbans, relativament pròxims a les zones vitivinícoles, que busca propostes enoturístiques a partir de recomanacions i suggeriments d'amics i familiars.

vinya_cont_11_04_11

 

Durant l'Assemblea de la Ruta del Vi s'ha fet balanç de les actuacions realitzades fins ara i s'han definit les futures, centrades en impulsar el pla de comercialització del producte i en fer créixer els membres adherits a la Ruta del Vi. El pla d'actuació d'aquest any preveu la promoció i comercialització de la ruta del vi, la sensibilització, la potenciació de la formació i professionalització dels implicats en la ruta, la millora de la gestió i funcionament de la ruta i l'impacte que li suposa l'activitat turística.
 

Turistes que acostumen a gastar més

Els turistes que segueixen rutes del vi es desplacen en grups petits i es decanten pel consum del vi, la gastronomia i el patrimoni. El tipus de viatge correspon a escapades de cap de setmana i ponts, encara que també hi ha sortides d'un sol dia.
 
Aquest perfil de turista acostuma a contractar el seu viatge a través del telèfon o internet i es desplaça, sobretot, en cotxe. A més,consumeix serveis molt variats que no sempre estan relacionats amb la cultura del vi.
 
Els usuaris de la ruta del vi tenen un nivell de despesa lleugerament superior al turista mitjà del nostre país i opten per hotels preferentment de quatre estrelles. L'allotjament i la restauració conformen bona part del pressupost del viatge, deixant també una part de la despesa (notablement inferior) a cellers, enoteques, museus i oferta complementària.
 
Els cellers reben l'interès d'aquests turistes, que identifiquen aquestes empreses com a lloc on apropar-se al món del vi i adquirir vi. També mostren un elevat nivell de satisfacció tant pel que fa a la destinació com pels diferents serveis prestats i, cada cop, en major mesura, s'incrementa el nivell de fidelitat. La gran majoria manifesta que repetirà i que recomanarà el viatge al seu cercle de coneguts i amics.

 

Informació relacionada