PROMOCIÓ INTERNACIONAL | 19/04/2011  RuralCat/DAAM

Els cellers catalans presenten més de 270 programes de promoció a tercers països

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) ha rebut 278 programes de promoció en la convocatòria d'ajuts per a la internacionalització dels productes vitivinícoles catalans en la campanya inicial o única 2011-2012. En total, s'han presentat 68 sol·licituds que engloben cellers, associacions, organitzacions professionals i denominacions d'origen. La majoria dels projectes presentats són per a missions comercials, promocions o campanyes en el país de destinació o assistència a fires internacionals. En la campanya anterior, el nombre de sol·licituds presentades va ser de 60 i el nombre de programes 230.

celler_cont_19_04_11

 

La inversió total que han presentat els cellers sol·licitants és de gairebé 22 milions d'euros, mentre que en la convocatòria anterior va ser de 20 milions d'euros. Pel que fa als ajuts, la convocatòria anterior es va situar en els 10 milions d'euros, mentre que enguany se situa en els 11 milions d'euros. Respecte al finançament d'aquests, a càrrec íntegrament del fons FEAGA, l'import per a cadascuna de les accions i dels programes seleccionats no podrà superar el 50 per cent de les despeses subvencionables.
 
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el que ara s'està fent és la valoració dels programes per part del Departament per realitzar una llista puntuada i prioritzada que es trametrà al Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM). Allà, la Comissió Nacional de Selecció de Programes, formada per totes les comunitats autònomes, determinarà els ajuts i els beneficiaris.
 

Inversions als Estats Units, Canadà i Brasil

La inversió es distribuirà per tot el món, però destaca especialment la que es realitzarà al mercat americà, amb gairebé 12 milions d'euros, dels quals 6 milions s'invertiran als Estats Units i més d'un milió d'euros tant a Canadà com a Brasil. El mercat asiàtic també rebrà una aportació de 6 milions d'euros, dels quals 4 milions correspondran al mercat japonès, malgrat la difícil situació que està passant en aquests moments.
 
L'ajut a la promoció a tercers països està recollit en la nova organització Comuna del Mercat (OCM) vitivinícola i té com a objectiu fomentar el coneixement de les característiques i qualitats dels vins amb la finalitat de contribuir a la millora de la seva posició competitiva i a la consolidació o, en el seu cas, a l'obertura de nous mercats a tercers països.