SECTOR VITIVINÍCOLA | 31/05/2011  RuralCat/DAAM

Neix Contraetiqueta, Enoteques Associades de Catalunya

S'ha presentat al Palau Robert de Barcelona la nova associació Contraetiqueta, Enoteques Associades de Catalunya, que neix amb l'objectiu d'agrupar el comerç especialitzat de vins, facilitar el diàleg entre les botigues de vins i el propi sector, així com dinamitzar i professionalitzar els punts de venda. L'associació, sense ànim de lucre, compta ja amb prop de 65 botigues de vi adherides, pertanyents a unes trenta empreses, i està oberta a la incorporació de totes aquelles que compleixin amb els requisits establerts als seus estatuts, és a dir, que siguin establiments dedicats majoritàriament a vendre vins de manera professional, que siguin multimarca i que tinguin un mínim de referències totals i un mínim de catalanes.

presentació_cont_31_05_11

Un moment de la intervenció del conseller Pelegrí durant la presentació de l'associació Contraetiqueta. Font: DAAM.

 

El full de ruta de Contraetiqueta preveu sis accions anuals que ajudin a promocionar els seus establiments i també facilitar la interlocució de les botigues amb el propi sector vinícola i fer possible que elaboradors, Administració, patronals, associacions i gremis externs al sector puguin establir taules de diàleg per tirar endavant projectes comuns.
 
La nova xarxa també donarà cobertura legal i jurídica als seus associats a través de la Confederació Catalana de Comerç (CCC). A més, un altre dels eixos fonamentals serà un programa de formació anual, tant amb l'organització de cursos i jornades pròpies com amb el servei de formació de la CCC.
 
La presentació de Contraetiqueta ha estat presidida pel conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep Maria Pelegrí, acompanyat pel director general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Jordi Bort. Pelegrí ha valorat positivament la posada en marxa de la nova associació, perquè considera que gaudeix d'una àmplia representació en el territori català i contribueix a augmentar la unitat del sector vitivinícola català. També ha afegit que la creació de Contraetiqueta té l'objectiu de vendre més, "la qual cosa és legítima i necessària en aquests moments".
 
D'altra banda, durant la presentació de l'associació també ha tingut lloc la signatura del conveni europeu Wine in Moderation amb la Fundació per a la Investigació del Vi i la Nutrició (FIVIN).