Es redueix el cost de l'assegurança de recollida i destrucció d'animals morts
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) ha realitzat les gestions corresponents per reduir el cost de les pòlisses de l'assegurança de recollida i destrucció de cadàvers d'animals que hagin estat contractades abans de juny de 2011. Aquesta disminució del preu s'ha situat aproximadament en un 10 per cent en el cas dels no bovins i un 60 per cent en el cas dels bovins. L'estalvi que aquesta regularització suposarà per als ramaders catalans és, aproximadament, de 380.000 euros.
Així doncs, per a aquest 2011, s'ha reduït de forma significativa el cost d'aquestes assegurances, ja que s'han unificat els percentatges de subvenció per a animals bovins i no bovins, i també pel fet que el Departament ha incorporat competència al sistema, atès que hi ha una segona empresa que realitza la gestió del servei, disminuint de forma notòria el cost per al ramader.
Aquesta reducció s'ha aplicat únicament i de forma directa per a les pòlisses contractades a partir de l'1 de juny de 2011. En aquest sentit, la revisió dels costos de les assegurances de retirada i destrucció de cadàvers morts en l'explotació va entrar en vigor l'1 de juny de 2011, d'acord amb el que estableix el Pla Anual 2011 d'Assegurances Agràries Combinades.
D'altra banda, per a aquelles pòlisses que es van renovar automàticament o es van realitzar amb anterioritat a aquesta data se'ls va continuar aplicant els preus que estableix el Pla Anual 2010 d'Assegurances Agràries Combinades.
D'aquesta manera, és per a aquest segon grup de ramaders, d'acord amb les gestiones realitzades pel DAAM, que s'aplicarà una regularització de la pòlissa contractada, realitzant-los un retorn dels imports pagats en escreix d'acord amb els preus vigents per a aquesta anualitat 2011.