COMISSIÓ EUROPEA | 22/07/2011  RuralCat/CE

Consulta sobre la promoció dels productes agrícoles europeus

La Comissió Europea vol reforçar la comercialització dels seus productes enfront la dels competidors i amb aquest objectiu ha elaborat un Llibre verd que ofereix informació de referència per facilitar el debat i llança una sèrie de preguntes als agricultors, minoristes, exportadors i consumidors. Les respostes que es rebin fins al 30 de setembre es tindran en compte per a la revisió de les actuals normes de comercialització.

UE_cont22072011

 

Les explotacions agrícoles de la Unió Europea compleixen unes normes més estrictes que les dels seus competidors en matèria de seguretat alimentària, medi ambient i benestar animal, i la Comissió Europea vol que aquest fet es tradueixi en arguments comercials per fer destacar els productes agrícoles europeus en qualsevol mercat i supermercat. També aposta per la simplificació de la normativa i l'augment de la cooperació entre els països de la UE per facilitar que els agents del sector ampliïn la promoció dels productes agrícoles i accedeixin a nous mercats.  

El Llibre verd

Dins la política d'informació i promoció dels productes europeus la Comissió Europea ha presentat el “Llibre verd: una estratègia d'elevat valor afegit europeu per promoure els sabors d'Europa”. Aquest document  es divideix en quatre seccions: valor afegit europeu de la política d'informació i promoció; objectius i mesures aplicables al mercat interior de la UE, inclosos els mercats locals i regionals; objectius i mesures aplicables als mercats mundials, i temes més amplis relacionats amb el contingut i la gestió d'aquesta política.
Entre les diverses preguntes plantejades, 16 en total, es pregunta, per exemple, sobre les necessitats concretes d'informació i promoció tant al mercat de la UE com al mercat exterior, i quines prioritats haurien de fixar-se. També hi ha una pregunta sobre els programes pluriestatals i una altra sobre el que es podria fer per estimular la realització de programes amb una major dimensió europea.
 
Les respostes es poden fer arribar fins al 30 de setembre a través del web Your voice in Europe.
 

Beneficis de la política d'informació i promoció

La millora de la informació sobre els productes beneficia a tots els elements de la cadena agroalimentària. Els agricultors obtindrien una retribució justa, d'acord a la qualitat dels seus productes, ja que els compradors estarien disposats a pagar preus més alts. Alhora, els consumidors estarien millor informats (per exemple, gràcies a un major impuls al sistema d'etiquetatge de qualitat de la UE i a les normes de benestar animal i protecció del medi ambient) i els compradors de productes agrícoles (indústria agroalimentària, minoristes, etc.) tindrien un coneixement més complet de l'àmplia gamma de productes a la seva disposició.