La indústria alimentària espanyola es consolida en el mercat rus
Fins novembre de 2011, les exportacions d'alimentació i begudes van créixer més del 25%, fregant els 650 milions d'euros. Fora de la UE, Rússia és el segon destí al que més exporta el sector agroalimentari espanyol, darrere dels Estats Units.
59 empreses espanyoles han exposat a PRODEXPO 2012, el saló agroalimentari de Moscou. Font: ICEX.
Malgrat la difícil conjuntura econòmica internacional, Rússia segueix sent un mercat molt estable per als productes agroalimentaris espanyols. Al consumidor rus li agrada provar nous productes i, llevat d'excepcions, sol considerar que els aliments i begudes importats són de millor qualitat que els locals. L'únic factor que frena el consum dels aliments importats és el preu final, que sol ser com a mínim el doble que el valor d'exportació.
Les dificultats logístiques del país i les poc favorables condicions del clima i del sòl, especialment a les zones pròximes a Moscou i Sant Petersburg, principals focus de consum, són també dos factors clau que contribueixen a l'obertura a l'exterior. Amb 144 milions d'habitants, Rússia s'ha consolidat com a mercat prioritari per a les empreses espanyoles d'alimentació.