El sector vinícola és el protagonista dels nous seminaris de valor afegit 2010
Els seminaris de valor afegit són una nova iniciativa del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural per augmentar la competitivitat del sector agroalimentari. Enguany aquest programa s'inicia amb quatre seminaris sobre la comercialització de la producció vinícola.
Cada seminari serà bimensual, estarà organitzat en tres jornades i tindrà una durada de 48 hores. Els temes seran: Màrqueting estratègic i operatiu d’un celler ( 12, 24 de març i 15 d’abril), Comunicació al sector del vi (14, 26 de maig i 9 de juny), Enoturisme (3 de setembre i 13 i 20 d’octubre) i Distribució de vins (5, 17 de novembre i 1 de desembre).
En tots ells s’utilitzarà la metodologia d’aprenentatge actiu, es fomentaran debats i discussions i s’impulsarà sobretot la part pràctica. El programa i l’horari dels seminaris estan pensats per intentar fer compatible el treball del cellerista i aquesta inversió en formació.
Aquesta és una iniciativa del DAR i l’INCAVI, preparada conjuntament amb la Denominació d’Origen Conca de Barberà, que celebra el seu 25è aniversari, i el Viver de Celleristes de la Conca de Barberà, guanyadors del premi PITA 2008; també compta amb el suport de Concactiva (Centre d’iniciatives empresarials de la Conca de Barberà).