El recinte firal de la Gran Via de Barcelona acollirà del 26 al 29 de març el Saló Internacional de l'Alimentació i les begudes, Alimentària 2012. Hi participen gairebé 4.000 empreses del sector procedents de 75 països. Els organitzadors esperen rebre un total de 140.000 visitants professionals i calculen que el seu impacte econòmic pot arribar als 200 milions d'euros.
Logotip del saló bianual Alimentària.
Aquest certamen se celebra cada dos anys i té com a objectius potenciar la projecció internacional, obrir nous canals de cooperació, fomentar la innovació, impulsar les marques i afavorir el tancament d’operacions comercials. Enguany, per primera vegada, durarà quatre dies, ocupant gairebé 95.000 metres quadrats, organitzats en 14 salons (12 sectorials i 2 territorials)
The Alimentaria Hub: Coneixement, innovació i tendències
The Alimentaria Hub és el gran centre de interconnexió entre la innovació, el coneixement i les tendències per la indústria alimentària i els seus agents vinculats. Una iniciativa medul·lar que reuneix les activitats d'Alimentària que comparteixen valors com l’I+D+i, el desenvolupament de negoci, la sostenibilitat i la nutrició… És el cas del Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània, Innoval, Best Pack, les Jornades de transferència de investigació i tecnologia, les trobades empresarials de FIAB, i la investigació universitària que presenta la Fundació Triptolemos, entre d’altres. The Alimentaria Hub agrupa sota un paraigües comú totes aquestes iniciatives, multiplicant les seves sinèrgies i denominadors comuns.
Aquesta nova àrea impulsa i desenvolupa iniciatives orientades a millorar la indústria i la distribució alimentària. Adreçat fonamentalment a empreses nacionals i internacionals d’alimentació i begudes, així com a la distribució i als operadors de la cadena de valor alimentària, el projecte busca millorar la competitivitat i capacitat de resposta corporatives de cara als nous reptes que planteja el consumidor, i explicar i reivindicar la importància de la indústria alimentària com a sector clau per la economia del país.
The Alimentaria Hub ocuparà un espai aproximat de 3.000 metres quadrats, en el pavelló 7, distribuïts en una zona dedicada a exposició de productes i continguts, dos auditoris per conferències i un espai destinat al networking empresarial que serà visitat per els compradors internacionals de més alt nivell. A dins del hub també trobarem el Club Alimentària.
Mèxic estrena la categoria de país convidat
Una de les principals novetats que incorpora Alimentària el 2012 és la creació de la distinció “país convidat”, que en aquesta edició correspon a Mèxic. Aquest país té un paper destacat en el conjunt del saló amb un increment d’expositors (en total participen al voltant de 50 companyies), repartides entre els dos estands ubicats al Pavelló Internacional (pavelló 2) dedicats a aliments processats i begudes no alcohòliques i un altre a Intervin (pavelló 3) dedicat específicament als seus famosos tequiles, mescals i begudes en el que està previst un programa diari de degustació ofert pel Consorci Regulador del Tequila (CRT) a càrrec del xef cocteler José Carballido.