L’Escola Agrària d’Alfarràs participarà en el projecte “Aigua, fil i préssecs”
El projecte, engegat per l’Ajuntament del municipi, vol donar a conèixer el patrimoni cultural i natural de la localitat a alumnes de primària i secundària. L’Escola Agrària participarà en l’activitat “D.O. de Pinyana: del sòl a taula”, amb una visita guiada al centre i tallers d’anàlisi de la fruita i cromatografies de sòls.
Imatge d’arxiu d’un grup d’escolars durant una visita a l’EA d’Alfarràs. (Font: EA d’Alfarràs)
El curs vinent l’Escola Agrària d’Alfarràs rebrà a alumnes de primària i secundària, en el marc del projecte “Aigua, Fil i Préssecs”, engegat per l’Ajuntament d’Alfarràs per donar a conèixer el patrimoni del poble a través de visites educatives a centres de primària i secundària del municipi.
El projecte està organitzat en dues parts: en primer lloc, mitjançant una activitat de descoberta de les característiques de l’orografia que condicionen el poble: el paisatge, el relleu, el riu, així com la història que l’acompanya. En segon lloc, a l’Escola Agrària d’Alfarràs es realitzarà l'activitat "DO Pinyana: del sól a la taula", focalitzada en el préssec de Pinyana, fruita emblemàtica de la zona, protegida amb una Denominació d’Origen i molt ben valorada per les seves característiques organolèptiques.
L’Escola hi participarà adaptant ensenyaments que es realitzen en el centre per a les etapes educatives de primària i secundària. La visita començarà amb un recorregut per les seves instal·lacions i laboratoris, amb explicacions bàsiques del cicle biològic dels arbres de fruita dolça en regadiu. Posteriorment, es farà un taller d’anàlisis de fruita (indicadors de maduresa com color, calibre, aroma, fermesa del fruit, sucres i midons) i un taller de cromatografia de sòls (imatges de matèria orgànica, minerals i microorganismes) per valorar la seva fertilitat física, química i biològica. A més, l’Escola oferirà espais d’esbarjo i ús de menjador escolar, amb reserva prèvia.
D’aquesta manera L’EA d’Alfarràs assoleix un doble objectiu. Per una banda, vincular-se més amb les activitats locals i, per l’altra, donar-se a conèixer a les escoles del municipi.