PRODUCCIÓ ECOLÒGICA | 28/06/2012  AlimenCat/ CCPAE

A partir de l'1 de juliol ja no es podrà utilitzar l'antic logotip europeu de producció ecològica

El Consell Català de la Producció Agrària Ecològica informa als operadors inscrits que el proper 30 de juny finalitza el període de dos anys d'adaptació per a les etiquetes del material envasat abans de juliol de 2010 amb la identificació antiga (logotip europeu d'espiga i codi antic de l'autoritat de control ES-CT-AE), i que a partir de l'1 de juliol d'enguany tot producte elaborat, envasat i etiquetat ja haurà de portar la nova identificació, l'anomenada "eurofulla".

Antic i nou logotip. Font: DAAM

 El Reglament UE 271/2010, de 24 de març, que modifica el Reglament UE 889/2008 establia el nou logotip de producció ecològica de la Unió Europea, el format del codi numèric de l'organisme de control i l'ubicació d'aquest.

 

El nou logotip europeu als vins, a partir de l'1 d'agost

El CCPAE també recorda que per al cas dels vins ecològics, el nou logotip de la UE entra en vigor a partir de l'1 d'agost, segons el que disposa el Reglament UE 203/2012, que regula les pràctiques i els processos d'elaboració del vi i derivats. Tal com el Consell ha informat recentment, els cellers que vulguin l'eurofulla en l'etiquetatge dels seus vins hauran de presentar la corresponent sol•licitud de comercialització amb prova d'impremta d'etiqueta per a aconseguir la nova autorització necessària.
 

L’"eurofulla", un logotip ben rebut pel sector i pel consumidor

La directora tècnica del CCAPE, Amaya Prat, valora positivament aquests dos anys d'implementació del nou logotip europeu, i remarca que "després d'introduir les noves normatives el 2007 i 2008 el que quedava pendent era l'adopció d'una nova identificació per a les etiquetes i finalment es va aconseguir".
 
El canvi no ha plantejat cap dificultat en el mercat atès que es tracta d'un logotip protegit i ha estat ben rebut per les empreses del sector. A més, segons Prat, "ara els consumidors tenen més clar que a Europa es juga amb les mateixes regles de joc i tot plegat els genera més confiança a l'hora de comprar aliments ecològics".