Les vendes de xampany cauen per segon any consecutiu un 27 per cent
L'any 2009 les vendes de xampany a Espanya van superar els 2,97 milions d'ampolles, la qual cosa representa un descens del 27,15 per cent respecte als quatre milions d'ampolles de 2008, any en què ja es va registrar un descens del 10,54 per cent segons dades del Comitè Xampany.
Segons la directora de l'Oficina d'Informació del Xampany a Espanya, Núria Gené, "la crisi econòmica, la pèrdua de pes de productes determinats, els estocs acumulats i la frenada de les vendes per als lots i els regals nadalencs" han portat Espanya a encapçalar, junt amb el Japó i Itàlia, el major descens de vendes al llarg del any passat.
Espanya es manté com el vuitè mercat exterior dels vins de xampany (a 1,9 milions de distància del setè, Suïsa) per darrere d'Anglaterra, els Estats Units, Alemanya, Bèlgica, Itàlia, el Japó.
En total, el sector del xampany als mercats d'exportació ha experimentat un retrocés del 24 per cent. El principal mercat de consum va ser França, que es va mantenir en 181 milions d'ampolles. El mercat francès representa el 61,7 per cent de les vendes, mentre que el 38,3 per cent restant es reparteix entre els mercats d'exportació, les vendes dels quals han retrocedit en conjunt. "En un moment en el qual el consum en general es paralitza i la contenció impera en tots els àmbits, el xampany ha resistit l'embat en millors condicions que altres productes d'alta gamma gastronòmica", ha destacat l'organització.
L'anàlisi d'aquestes xifres, segons el Comitè Xampany, reflecteix el cessament de comandes que, davant l’actual situació econòmica, es va viure en tots els mercats a primers del 2009, així com la utilització d'estocs per part d'importadors o distribuïdors. A partir d'octubre, les expedicions es van reactivar i van arribar a arribar a "xifres molt positives" al desembre, que s'han confirmat també en els dos primers mesos del 2010.