CONSUM OLI | 15/03/2010  RuralCat

El consum d'oli d'oliva fora de les llars cau un 26 per cent

El consum d'oli d'oliva fora de l'àmbit domèstic ha caigut un 26,1 per cent el 2009, motivat per la crisi econòmica i la menor afluència de clients a establiments de restauració.

ampolles oli

Durant la presentació de l'estudi sobre "Usos i consum dels Olis d'Oliva en el canal Horeca a Espanya", la directora general d'Indústries Agroalimentàries del Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Isabel Bombal ha defensat que impulsar el consum extradomèstic és "fonamental" per al sector, ja que actualment dos terços del total de l'oli d'oliva que es consumeix a Espanya correspon a les llars i només el terç restant s´utilitza a restaurants, bars o escoles.
Tot i això, la directora del Ministeri diu que aquest camp ofereix grans oportunitats al sector i que aquest té per endavant un "repte important" per lluitar per l'increment del consum a restaurants, tant en les seves taules com en l'elaboració dels productes a les cuines. Segons la seva opinió, aspectes com que els clients associïn aquest producte al concepte de dieta mediterrània és una de les grans oportunitats en les quals recolzar-se.
Bombal ha reflexionat sobre les dades del consum d'aquest producte l'any passat, amb un increment total del 2,9 per cent, i ha subratllat que Espanya, que ja és líder en producció, ha de ser-ho també en comercialització. En aquest sentit, el responsable de l'Interprofessional Rafael Sánchez de la Puerta també ha instat que el país assoleixi el lideratge mundial en la comercialització. En la mateixa línia que Bombal, ha assenyalat que el canal Horeca és "molt important" per al sector, de manera que aquest ha de treballar per millorar la presència del producte, especialment, "dins de les cuines".