OLIVERA | 05/10/2012  RuralCat/Fira de Lleida

Les Garrigues potencia l'Oliturisme

El projecte pretén impulsar conjuntament la venda directa d'oli, la promoció de molins i cooperatives i packs turístics i culturals.

El Consell Comarcal de les Garrigues posa en marxa la nova marca Oliturisme, una iniciativa per potenciar socieoeconòmicament la comarca mitjançant el seu producte estrella, l’oli. 

 
El projecte pretén impulsar el sector primari amb la venda directa d’oli; el secundari, amb la promoció de molins i cooperatives, i el terciari, mitjançant packs turístics i culturals. Per això s’han previst una sèrie d’accions promocionals posant especial atenció a les noves xarxes socials, la presència en fires nacionals i internacionals, etc.
 
La comarca de les Garrigues, per la manca de regs i les condicions del seu relleu, s'ha vist en la necessitat d'especialitzar-se en el cultiu dels conreus típics de secà: cereals, vinya, ametllers i, sens dubte, el més tradicional i característic, l'olivera. 
 
El seu oli d'oliva verge extra, elaborat amb olives arbequines, és un oli d'extraordinàries propietats culinàries, dietètiques i medicinals. A més, les seves característiques organolèptiques fan que sigui apreciat internacionalment, ja que el seu fruitat d'oliva i el seu sabor suau el configuren idoni per al consum en cru, és a dir, en amanides, torrades o pa amb tomata, per exemple.