R+D | 26/10/2012  RuralCat/AECOC

AECOC presenta un innovador servei d'informació sobre productes a través del mòbil

Companyies com Eroski, Danone, Procter & Gamble, Pepsico, Central Lechera Asturiana (CAPSA), Cellers Santalba o Sant Benedetto ja participen en el servei

tablet con bidi eScan

Font: AECOC.

AECOC, l'Associació de Fabricants i Distribuïdors que fa més de 30 anys va introduir a Espanya el codi de barres, ha presentat un servei d'informació al consumidor a través del mòbil. Es tracta de l’eScan, un sistema que permet als consumidors obtenir informació sobre els productes d'alimentació només capturant amb el mòbil el seu codi de barres.

Gràcies a aquest nou servei el consumidor accedeix ràpidament a una completa informació nutricional del producte, al llistat íntegre d'ingredients i un apartat d'advertències, per exemple, en el cas d'al3lèrgens. Així mateix, la plataforma ofereix, entre altres possibilitats, imatges i dades més precises, notes de tast en el cas dels vins o instruccions d'ús.

A més, l’eScan presenta múltiples avantatges en termes de màrqueting ja que, entre altres coses, permet al consumidor accedir a promocions especials, receptes de cuina i informació sobre qualsevol novetat que l'empresa fabricant desitgi oferir.
 
Fins ara el servei ja disposa d'informació sobre més de 2.000 productes d'empreses tan reconegudes com Danone, Eroski, Pepsico, Central Lechera Asturiana (CAPSA), Cellers Santalba o Sant Benedetto, si bé AECOC preveu tancar l'any amb informació sobre 30.000 articles i un centenar d'empreses adscrites al servei.
 
El desenvolupament d'aquest projecte ha estat possible gràcies a un acord de col·laboració entre AECOC i Scanbuy, una companyia que ha adaptat l'aplicació anomenada bidi per als "smartphones" permetent la lectura del codi de barres tradicional i l'accés a la informació del producte facilitada per AECOC.