MÓN RURAL | 18/01/2013  RuralCat/ Observatorio de Turismo Rural

El contacte amb la natura és el principal motiu per fer turisme rural

L'Observatorio de Turismo Rural de l'Estat espanyol presenta els resultats d'un estudi basat en enquestes a 10.000 viatgers i 2.000 propietaris de cases rurals

Detall de la coberta del dossier sobre l'estudi. Font: OTR

Segons aquest estudi, després del contacte amb la natura (70%), la segona motivació dels catalans per fer turisme rural és poder gaudir d’un temps amb família, amics o parella (68%) i la tercera el relaxament i la desconnexió (66%). A més, els viatgers catalans són els més previsors a l’hora de fer la reserva: més d’un 41% ho fan amb més d’un mes d’antelació. El telèfon i el correu electrònic són els canals més utilitzats per fer la reserva.

Els objectius de l’observatori són, d'una banda, conèixer les tendències de consum a turisme rural i detectar el grau de penetració de les eines digitals en les diferents fases que aborda aquest tipus de viatger (abans, durant i després de la seva estada). D'altra banda, des del punt de vista dels propietaris es pretén identificar la situació general del sector i esbrinar el grau de penetració de les eines en línia per promocionar el turisme rural.

Entre les principals conclusions presentades, l'estudi revela que les relacions personals i el contacte amb la natura són les principals motivacions del turista rural. D'altra banda, la investigació indica que Catalunya i País Basc es posicionen com les comunitats autònomes amb viatgers més previsors a l'hora de reservar. En les preguntes relatives al canal de reserves més habitual en turisme rural, el telèfon i el correu electrònic apareixen en primeres posicions.
 
L'Observatori també ha abordat el grau de coneixement de les eines de màrqueting on line per part del propietari i el resultat és que estan més familiaritzats amb la gestió de la web i de la reputació a la xarxa que amb l'ús del bloc. A més, l'estudi reflecteix com el 67,9% dels propietaris de turisme rural gestionen la seva reputació digital i són conscients de la importància que les opinions tenen per al viatger. Finalment, entre les conclusions més destacades dels primers informes de l'observatori hi ha la predilecció dels propietaris de turisme rural per les espigues com a símbol únic de classificació.
 

Informació relacionada